„2011 a kihívások, a meglepetések és a viharzónák éve volt” – foglalta össze tájékoztatóján az előző esztendőt Spéder Zoltán, az FHB igazgatóságának elnöke. A banknak három fő kihívással kellett megküzdenie. Az első ezek közül az Allianz Bank felvásárlásának lezárása volt. Az átvétellel a hitelintézet fiókjainak száma ötvenre nőtt, és az informatikai rendszert is meg kellett újítani. A második kihívás az volt, hogy tavaly új stratégiát kezdett megvalósítani az FHB, amelynek a lényege, hogy a korábban főleg jelzálog-hitelezésre összpontosító hitelintézet igyekezett más szolgáltatásait is megerősíteni, ennek során arculatváltásra is sor került. Az új stratégiában kiemelt szerepet kaptak az online és direkt banki csatornák az ügyfélkiszolgálásban és az értékesítésben is.
A harmadik kihívást a kormány devizahiteleseket segítő programjai jelentették, ezek közül először az árfolyamgát első változata jelent meg, majd a kedvezményes árfolyamú végtörlesztés. Utóbbi akcióban az FHB deviza-jelzáloghiteles ügyfeleinek ötöde vett részt, és összesen 12,9 milliárd forintos veszteséget okozott a banknak. A hitelintézet adózott eredménye így negatív lett, 5,6 milliárd forintnyi veszteséget halmozott fel a társaság, ha azonban az egyszeri tételek (végtörlesztés, bankadó) hatását nem számították volna be, akkor 7,3 milliárd forintos profitot értek volna el. Pozitív fejlemények is voltak, a lakossági bankszámlák száma 45 ezerről 157 ezerre emelkedett, a vállalati számláké kétezerről hatezerre nőtt, a kibocsátott kártyáké pedig 33 ezerről 119 ezerre ugrott.
„2012 az értékesítés és a kiszolgálás éve lesz” – mondta Spéder a jövőbeli tervekről.
A középtávú célok között szerepel, hogy az aktív lakossági ügyfélszám az idén 170 ezerre, 2014-re pedig 250 ezerre nőjön. Ez idő alatt szeretnék, ha a lakossági kliensek között az aktív netbankos ügyfelek száma 106 ezerről 150 ezerre nőne, a látra szóló betétállomány pedig a tavaly év végi 13 milliárdról 33 milliárdra növekedne. A vállalati üzletágban is hasonlóan gyors bővülést szeretnének elérni. Az kkv-s ügyfelek számát 15 ezerre növelnék 2014 végéig, és ilyen ütemben gyarapítanák a vállalati netbankosokét is, mivel a céges ügyfelek körében szinte 100 százalékos a netbank használata.
Az idén is feladatokat ró a hitelintézetre az új árfolyamgát, amelynél az igények felmérése már elkezdődött – mondta Harmati László üzleti vezérigazgató. Azt még nem tudják megbecsülni, mennyi lesz az árfolyamrögzítés miatt kieső kamatbevétel, de ha minden érintett ügyfél él a lehetőséggel, a veszteség még akkor is lényegesen kisebb lesz, mint a végtörlesztésnél. Innovációkban is gondolkoznak, ennek egyik eleme a nemrég indított Otthontérkép program, amelynek további fejlesztését tervezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.