A rovat támogatója: Budapesti Értéktőzsde Zrt.
Pénz- és tőkepiac

Az év legjobb weboldalai

A szakmai zsűri értékelése alapján a lednagyker.hu lett az év legjobb céges honlapja, míg a közönségdíjat az oszkar.com kapta a Budapest Bank „Üzleti siker honlappal” versenyében. A díjakat a Világgazdaság „Innen szép nyerni” című, kis-és középvállalkozásokról szóló konferenciáján adták át.

A pályázatokat értékelő szakmai zsűri többek között a weboldalak logikus felépítését, átláthatóságát és egyszerű kezelhetőségét értékelte, valamint azokat a szolgáltatásokat és tartalmakat, amelyek megkönnyítik az online tájékozódást és a vásárlást – azaz hatékonyan járulnak hozzá az üzletmenethez. A nyertes lednagyker.hu egy LED-es fényforrásokat értékesítő weboldal, amely a honlapján elérhető energia-megtakarítás kalkulátorával is a villamosenergia-használat csökkentését segíti elő. A szakmai zsűri egyik tagja, Geszti Péter, az OKEGO kreatív igazgatója szerint ez a honlap jól kezelhető, transzparens, esztétikus, bizalomkeltő és egyformán használható vállalati és lakossági ügyfelek számára, mivel tömören informatív és kellően interaktív. „A honlapunk folyamatosan változik, évente megújul az új trendeknek megfelelően. A fejlesztésben külső szakértő segítségét is igénybe vesszük, úgy gondoljuk, ez elengedhetetlen” – mondta Szórádi Bence, a lednagyker.hu ügyvezetője.

A zsűri a beérkezett több mint száz pályázat közül tíz honlapot bocsátott közönségszavazásra, amelynek nyertese – a mintegy 6300 szavazat közel 70 százalékát bezsebelve – a telekocsi szolgáltatást nyújtó oszkar.com lett. A 2007 vége óta működő Online Személyfuvar Közvetítő Rendszerben az utazni vágyók fuvart, az autósok pedig útitársat találhatnak a felületen, amelynek 80 ezer regisztrált felhasználója van.

Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikro-üzletágának vezetője a konferencia „Online megjelenés nélkül nincs siker” című kerekasztalában elmondta, az online tudatosságban van még fejlődni való, ugyanis a mikrovállalkozások közel felének nincs honlapja (Ipsos ASI, 2011), és ritka a keresőmarketing használata is. Csupán egynyolcaduknál lehet interneten rendelni, és a webáruházzal rendelkező kisvállalkozások mindössze egyötödénél érhető el online bankkártyás fizetési megoldás. „A kis cégek több területen is hátrányban vannak a nagyobbakkal szemben, például nincs dedikált ember és megfelelő erőforrás a különböző üzleti területekre, így az értékesítés erősítésére sem. Több programot és eszközt is biztosítunk ezért számukra, amelyek a piacszerzésben fontos szerepet játszó online jelenlétet és ezzel a sikeresebb működést támogatják” – mondta Erdei Zsuzsa.

A Honlap.hu ügyvezetője szerint nem elég, ha egy cégnek van honlapja és az csak névjegykártyaként szolgál. Fodor Ákos hangsúlyozta: az érdeklődők ajánlatokat, szolgáltatásokat keresnek és, ha a cég honlapján nem találják meg a probléma megoldását, egy másikat választanak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek