BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az év legjobb weboldalai

A szakmai zsűri értékelése alapján a lednagyker.hu lett az év legjobb céges honlapja, míg a közönségdíjat az oszkar.com kapta a Budapest Bank „Üzleti siker honlappal” versenyében. A díjakat a Világgazdaság „Innen szép nyerni” című, kis-és középvállalkozásokról szóló konferenciáján adták át.

A pályázatokat értékelő szakmai zsűri többek között a weboldalak logikus felépítését, átláthatóságát és egyszerű kezelhetőségét értékelte, valamint azokat a szolgáltatásokat és tartalmakat, amelyek megkönnyítik az online tájékozódást és a vásárlást – azaz hatékonyan járulnak hozzá az üzletmenethez. A nyertes lednagyker.hu egy LED-es fényforrásokat értékesítő weboldal, amely a honlapján elérhető energia-megtakarítás kalkulátorával is a villamosenergia-használat csökkentését segíti elő. A szakmai zsűri egyik tagja, Geszti Péter, az OKEGO kreatív igazgatója szerint ez a honlap jól kezelhető, transzparens, esztétikus, bizalomkeltő és egyformán használható vállalati és lakossági ügyfelek számára, mivel tömören informatív és kellően interaktív. „A honlapunk folyamatosan változik, évente megújul az új trendeknek megfelelően. A fejlesztésben külső szakértő segítségét is igénybe vesszük, úgy gondoljuk, ez elengedhetetlen” – mondta Szórádi Bence, a lednagyker.hu ügyvezetője.

A zsűri a beérkezett több mint száz pályázat közül tíz honlapot bocsátott közönségszavazásra, amelynek nyertese – a mintegy 6300 szavazat közel 70 százalékát bezsebelve – a telekocsi szolgáltatást nyújtó oszkar.com lett. A 2007 vége óta működő Online Személyfuvar Közvetítő Rendszerben az utazni vágyók fuvart, az autósok pedig útitársat találhatnak a felületen, amelynek 80 ezer regisztrált felhasználója van.

Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikro-üzletágának vezetője a konferencia „Online megjelenés nélkül nincs siker” című kerekasztalában elmondta, az online tudatosságban van még fejlődni való, ugyanis a mikrovállalkozások közel felének nincs honlapja (Ipsos ASI, 2011), és ritka a keresőmarketing használata is. Csupán egynyolcaduknál lehet interneten rendelni, és a webáruházzal rendelkező kisvállalkozások mindössze egyötödénél érhető el online bankkártyás fizetési megoldás. „A kis cégek több területen is hátrányban vannak a nagyobbakkal szemben, például nincs dedikált ember és megfelelő erőforrás a különböző üzleti területekre, így az értékesítés erősítésére sem. Több programot és eszközt is biztosítunk ezért számukra, amelyek a piacszerzésben fontos szerepet játszó online jelenlétet és ezzel a sikeresebb működést támogatják” – mondta Erdei Zsuzsa.

A Honlap.hu ügyvezetője szerint nem elég, ha egy cégnek van honlapja és az csak névjegykártyaként szolgál. Fodor Ákos hangsúlyozta: az érdeklődők ajánlatokat, szolgáltatásokat keresnek és, ha a cég honlapján nem találják meg a probléma megoldását, egy másikat választanak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.