Pénz- és tőkepiac

Gyorsan nőhet az online bankot használó ügyfelek aránya

A magyar fogyasztók keresik az igényeiknek megfelelő, személyre szabott megoldásokat, és nyitottak az online szolgáltatásokra.

A magyar fogyasztók keresik az igényeiknek megfelelő, személyre szabott megoldásokat, és nyitottak az online szolgáltatásokra – derült ki a MasterCard világszerte végzett felméréséből. A kutatás szerint a magyar lakosság 36 százaléka aktív online bankhasználó, és további 39 százalék azoknak az aránya, akik bár rendszeresen böngésznek, de még nem az interneten bankolnak. Kuhárszki András, az OTP Bank igazgatója szerint a kutatás adatait alátámasztják a hitelintézet saját felmérésének, az Öngondoskodási Indexnek az adatai, amelyek szerint a ma még nem online bankolók negyede a közeljövőben igénybe szeretné venni az internetes szolgáltatásokat is. Az igazgató szerint ugyanakkor a nethasználók megnyeréséhez haladó, innovatív szolgáltatásokra és termékekre van szükség.

Az OTP Bank szerint a netbankot nem használók ötöde a biztonsági kihívásoktól tartva idegenkedik a szolgáltatás igénybevételétől, miközben az online fizetők többsége – a saját bevallása szerint – még nem találkozott problémával a netes fizetés során. Mindent összevetve, a stabilitás és a kiszámíthatóság alapvető elvárások a banki szolgáltatások terén, ezeknek a kihívásoknak az online világban is meg kell felelni – hangsúlyozta Kuhárszki András.

Bank online bank
Kapcsolódó cikkek