BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Örülhetnek a TV2 volt tulajdonosánál

Komoly átalakuláson ment át a ProSiebenSat.1 médiacsoport, s ennek meg is lett az eredménye, hiszen a társaság részvényei bekerültek a DAX-kosárba.

A TV2 korábbi tulajdonosa, a ProSiebenSat.1 Media (P7S1) az elmúlt években kisöpörte a padlást, eladta a német nyelvterületen kívüli tévé- és rádiócsatornáit, és elindult a digitális szolgáltatások irányába. Mára a német cég Európa egyik legnagyobb médiavállalata lett, nemcsak műsorszórással, hanem szórakoztató műsorok gyártásával és különböző online platformok működtetésével is foglalkozik. A vállalat átalakítása olyan jól sikerült, hogy 2011 óta bevétele közel 50, a profit pedig majd 70 százalékkal emelkedett, az árfolyam a 2009-es 90 centről mostanra 50 euró közelébe repült, március 21-től pedig a vállalat részvényei bekerülnek a DAX indexbe, a 30 legnagyobb német tőzsdei cég közé.

A P7S1 átalakítása azonban nem volt könnyű, egy műsorszolgáltató céget kellett átformálni modern digitális médiavállalattá. Jelenleg a tévécsatornáival (SAT.1, ProSieben, kabel eins, sixx, SAT.1 Gold, ProSieben MAXX) már csak a német nyelvterületre fókuszál a cég. A hazai televíziós piacon a nézettség és a reklámbevételek szempontjából is az első helyen áll a ProSiebenSat.1, de Ausztriában és Svájcban is erősek a pozíciói. A vállalat a három országban összesen 42 millió háztartást ér el, ez a szegmens hozza a bevételek kétharmadát.

A ProSiebenSat.1 ezenfelül digitális szolgáltatásokat is nyújt, a csoporthoz videoszolgáltatók (pl. SevenOne Media, MyVideo, Smartstream.tv, Maxdome), jegyértékesítés (myticket.de), online sportcsatornák (pl. 90min, Sportdeutschland.de, Ran), de utazással (etraveli), időjárással (wetter.com), autóvásárlással (12auto), ár-összehasonlítással (Verivox, Preis24) kapcsolatos platformok is tartoznak. Ez a szegmens a csoport bevételeinek negyedét adja. A cégcsoport harmadik lába a tartalomszolgáltatás, amelyben nemcsak Európában, hanem az USA-ban, Kínában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten is erősek a pozíciói. A ProSiebenSat.1 show-műsorai a cégcsoport saját csatorná mellett több más platformon (pl. Sky, TLC, Amazon Prime) is futnak. Ez a szegmens a bevételek közel 10 százalékát hozza.

És hogy mi a sztori az új DAX-komponensben? A cég bevételei és profitja a menedzsment és az elemzők várakozásai alapján is két számjegyű mértékben nőhet a következő években, ráadásul a ProSiebenSat.1 nemcsak a növekedési hormontól duzzad, de részvényei 4 százalékos eurós osztalékhozamot is kínálnak, ami ebben az alacsony kamatkörnyezetben kifejezet­ten vonzó. Összességében jó pénzelhelyezési célpontnak tűnik a P7S1 részvénye, azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy a vállalat árbevétele, profitja, profitabilitása is csúcson van, tehát aki most vesz a papírjaiból, az már nem egy „frissen induló” sztoriba fektet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.