A Masterplast 24,25 millió eurós forgalommal zárta a július–szeptemberi időszakot, ez tíz százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól. A visszaesésben fontos szerepet játszik a társaságnál zajló stratégiaváltás. Ennek lényege, hogy az üvegszövet esetében más gyártók termékeiről átállnak a saját gyártásúak forgalmazására. 2016 harmadik negyedévétől a cég a legnagyobb európai uniós piacain kizárólag a saját káli, illetve szabadkai üzemében előállított üvegszövetet forgalmazza.

A csökkenő forgalom okozta fedezetkiesést részben ellensúlyozta a cég működési hatékonyságának javítása, emellett a cég hitelezési vesztesége tovább mérséklődött, míg gyártási önköltsége javult. A vállalat EBITDA-eredménye 1,8 millió euró volt a harmadik negyedévben, szemben az egy évvel ezelőtti 2,2 millió euróval. Az első kilenc hónapban azonban az EBITDA a tavalyi szinten maradt. A szabadkai beruházás második fázisa befejeződött, ennek köszönhetően nőtt a Masterplastnál dolgozók száma. Június végén még 681-en, szeptember végén már 818-an dolgoztak a társaságnál, közülük 238-an a szerbiai üzemben.