Pénz- és tőkepiac

Link, a jól működő lengyel kapcsolat

Lezárta a Waberer’s a lengyel cégek akvizícióját. A Link jó választásnak tűnik, fejlett járműparkjával és piaci beágyazódottságával segítheti a Waberer’s nemzetközi fejlődését.

Lezárta a Waberer’s a lengyel Link és a Link Services felvásárlását – közölte a hét végén a fuvarozócég. A két vállalat végleges és összesített felvásárlási ára 32,5 millió euró, amelyet a Waberer’s a nyilvános ajánlattételből származó bevételéből finanszírozott. A Waberer’s még május végén kötött előzetes megállapodást lengyel versenytársaival a megvásárlásukról. A magyar vállalat július 5-re teljesítette a megállapodásban rögzített előfeltételeket. Egyrészt megszerezte a lengyel és a német versenyfelügyelet engedélyét, valamint másnap megkezdődött a tőzsdei kereskedés a cég papírjaival a Budapesti Értéktőzsdén.

Lajkó Ferenc, a Waberer’s vezérigazgatója úgy fogalmazott: a Link tevékenysége nagymértékben kiegészíti a Waberer’sét, mert növekedésre alapuló üzleti modellel, korszerű járműparkkal és kiterjedt tapasztalatokkal rendelkezik a szektorban. A vezérigazgató hisz abban, hogy a Waberer’s vezetheti a konszolidációt az európai piacon, s ennek első lépése volt a Link felvásárlása. Emellett nyilván erősíteni fogja a Waberer’s piaci pozícióját is: a Linknek saját honlapja szerint csaknem 500 kamionja, 675 vontatója és ezer alkalmazottja van, akik közül több mint 700 sofőr. Lajkó hangsúlyozta: a lengyel Waberer’st akarják létrehozni a cégvásárlással, és az elkövetkezendő három-öt évben Lengyelország legnagyobb flottájú, professzionális fuvarozócégét akarják kialakítani a Link platformján; ez a vállalat szerint „több ezer” kamiont jelentene. A Waberer’s sokáig kereste a megfelelő céget, amellyel fejleszteni tudják piaci tevékenységüket. Jó választásnak tűnik a lengyel vállalat: a 38 milliós Lengyelország sokkal nagyobb piac a magyarnál, az álláspiacon Lajkó szerint arányaiban több a sofőr, mint a magyaron, továbbá szomszédos Németországgal, ami kiemelt szempont. A Waberer’s ugyanis erősíteni kívánja németországi piaci jelenlétét is, erre utal az is, hogy májusban intermodális vasúti szállítási szolgáltatást indítottak Budapest és Neuss között.

A Link elég fejlett, digitális megoldásokat alkalmaz a szállítási szolgáltatásoknál, és huszonnyolc éves működése alatt erős európai piaci szereplővé vált. Egész Európában jelen vannak, de fő célpontjaik az Egyesült Királyság, Németország, Belgium, Hollandia, Franciaország és Csehország. Éves árbevétele meghaladja a százmillió eurót, évente 80 ezer fuvart teljesítenek. Központjuk Varsó mellett van, logisztikai bázisból ötöt is működtetnek, négyet odahaza, egyet a belgiumi Gentben. A cég a Waberer’s nélkül is lendületesen fejlődött, ennek elismeréséül saját menedzsmentjével folytathatja a munkát. Csak júniusban hetvenöt Iveco Stralis nyerges vontatóval bővítették flottájukat, ezek értéke az Autotrader szerint darabonként 200 ezer euró környékén alakul. A flotta átlagéletkora így másfél év alá került, ami szép teljesítmény. A Link háromévente cseréli le járműveit.

szállítmányozás Lajkó Ferenc link Waberer’s
Kapcsolódó cikkek