BUX 43,034.16
-1.44%
BUMIX 3,795.71
-0.34%
CETOP20 1,861.71
-1.18%
OTP 8,976
-4.08%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.53%
-0.57%
0.00%
ZWACK 17,500
0.00%
-3.80%
ANY 1,560
-0.32%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
-0.62%
0.00%
-0.47%
+0.66%
+2.15%
-0.89%
0.00%
-0.49%
OTT1 149.2
0.00%
-1.80%
MOL 2,886
0.00%
DELTA 38.85
+0.39%
ALTEO 2,950
0.00%
0.00%
-1.87%
0.00%
+1.79%
-0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.52%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+2.54%
+0.25%
+9.56%
+0.76%
-1.82%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Nagyot lendíthet az Activisionön a küszöbönálló karácsonyi szezon

Mindent összevetve továbbra is remek növekedési potenciál van az Activision Blizzard vállalatban a fundamentumok alapján.

Az elmúlt héten számolt be harmadik negyedéves teljesítményéről az Activision Blizzard, a szoftverfejlesztő cég nyerő szériája pedig ezúttal is sértetlen maradt – zsinórban hetedik alkalommal verte meg a várakozásokat. A videojáték-kedvelők továbbra is éhesek a digitális tartalomra, a vállalat szemet gyönyörködtető portfóliója pedig több rekord felállítását is eredményezte.

Miután az Activision elsősorban videojátékok fejlesztésével foglalkozik, értelemszerűen a legfontosabb szempont a játékosok száma. Ugyan az összes szegmenset összevetve gyengülést látunk az előző negyedévhez képest, de ezért elsősorban a King Digital által elveszített 21 millió játékos felel. Ám az Activision és a Blizzard oldaláról is rekordot sikerült beállítani, köszönhetően elsősorban a Destiny 2., a Hearthstone és az Overwatch franchise-oknak. A King játékosbázisának csökkenését enyhíti, hogy az aktív felhasználók így is többet és többért vásároltak játékon belüli tartalmat, mint korábban.

Fontos a játékokban eltöltött idő és a naponta visszatérők száma. Ezen a téren is újabb rekordot állított fel a cég, a játékosok átlagosan 50 percet szánnak a kikapcsolódásnak erre a formájára. Ez 1,9 milliárd dolláros bevételhez segítette a vállalatot, ami a menedzsment 1,7 milliárdos várakozását is túlszárnyalta. A profitabilitás is erősnek bizonyult, a várt 28 százalék helyett 30 százalékos profitmarzs segítette az eredményességet.

A karácsonyi szezon még előttünk van, az új Call of Duty játék is a napokban jelent meg, ahogy a Destiny 2. is csak október végén lett elérhető a PC-felhasználók számára. Az e-sporttal kapcsolatos kilátásokról is lehetne beszélni, a hosszú távú potenciált illetően ez is milliárdos üzlet lehet. Mindent összevetve továbbra is remek növekedési potenciál van a vállalatban a fundamentumok alapján.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek