A Walmart a vártnál négy centtel alacsonyabb, 1,33 dolláros részvényenkénti kiigazított eredményt (EPS) ért el a novembertől január végéig tartó üzleti negyedévében. A 2,36 milliárd dolláros adózott eredménye 40,7 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. A világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca az ünnepi negyedévben 4,2 százalékkal magasabb, 135,1 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le. A költségek viszont ennél nagyobb mértékben, 5 százalékkal szaladtak meg. Kiábrándító hírként értékelték a befektetők a Walmart internetes forgalmát, amelynek növekedési üteme a bázisidőszak 50 százalékához képest 23 százalékra esett vissza, azaz a cég teret veszített fő riválisával, az Amazonnal szemben. A menedzsment emlékeztetett arra, hogy a lassulás nagy része a területen folyó fejlesztések miatt előre tervezhető volt, zavarok léptek fel viszont a készletek pótlásánál, ami különösen karácsony előtt vetette vissza az online forgalmat.
A gyenge eredményeket 4 százalékos árfolyameséssel büntette a piac, amely annak sem tudott örülni, hogy a Walmart amerikai eladásai sorozatban a tizennegyedik negyedévben nőttek, a Consensus Metrix piackutató 2 százalékos várakozása helyett ezúttal 2,6 százalékkal. A februárral indult üzleti évére vonatkozó előrejelzésében a Walmart az online értékesítések 40 százalékos és a hazai eladások 2 százalékos bővülését várja, továbbá az EPS-t a 4,75–5 százalékos sávba teszi, míg a Reuters konszenzusa 5 százalékról szól. Kedden jelentett a Home Depot amerikai barkács- és lakberendezési lánc is, amely sorban a hatodik negyedévben verte meg az elemzői konszenzust: forgalma 7,5 százalékkal 23,9 milliárd, adózott eredménye két százalékkal 1,78 milliárd dollárra nőtt a januárral végződött három hónapban. A kiigazított EPS a várt 1,61 dollárt 8 centtel haladta meg. A jó hírekre 1,7 százalékkal drágult a cég részvénye. A világ legnagyobb barkácslánca az amerikai lakásépítések felfutásából profitál, árfolyama az utóbbi 12 hónapban 32 százalékkal erősödött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.