Az online kereskedelem felfutásából a csomagszállítók is profitálnak: az amerikai FedEx a februárral zárult üzleti negyedévében 3,72 dolláros egy részvényre eső kiigazított nyereséget (EPS) ért el, szemben a 3,11 dollárról szóló várakozásaival. Forgalma 10 százalékos bővüléssel 16,5 milliárd dollárra nőtt, míg a Bloomberg elemzői konszenzusa 16,2 milliárdról szólt. A FedEx már a második egymást követő negyedévben srófolja feljebb eredményvárakozásait, ezúttal két dollárral magasabb, 15,40 dolláros EPS-t adott meg a májussal záruló üzleti évére. A növekményből egy dollárt tesz ki a Trump-féle adótörvény jóvoltából a cégnél maradó pluszpénz. A folyó negyedév kiigazított üzemi eredményét az 1,95–2,05 milliárd dolláros sávba teszik, az üzemi marzs pedig 11 és 11,8 százalék között alakulhat. Az árfolyam a jó hír ellenére stagnált, az idén csupán 1 százalékot erősödött. Lehetne még acélosabb a FedEx teljesítménye, ha a megvásárolt európai riválisa, a TNT integrációjának költségei nem nőttek volna meg hirtelen 600 millió dollárral (ennyibe került az ellene tavaly júniusban indított kibertámadás következményeinek kezelése). Így a TNT-re összesen 1,4 milliárd dollárt kell költenie a cégnek.
A FedEx közelebb akar kerülni a vásárlókhoz, ezt célozza most bejelentett programja, amelynek keretében két év alatt 500 Walmart áruházban alakítanak ki csomagpontot, ahol az interneten rendelt, de visszaküldött árut is fogadják. Ezeknek az aránya a FedExnél megháromszorozódott az utóbbi időben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.