BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra emelte profitcélját a FedEx

Az online kereskedelem felfutásából a csomagszállítók is profitálnak: az amerikai FedEx a februárral zárult üzleti negyedévében 3,72 dolláros egy részvényre eső kiigazított nyereséget (EPS) ért el, szemben a 3,11 dollárról szóló várakozásaival. Forgalma 10 százalékos bővüléssel 16,5 milliárd dollárra nőtt, míg a Bloomberg elemzői konszenzusa 16,2 milliárdról szólt. A FedEx már a második egymást követő negyedévben srófolja feljebb eredményvárakozásait, ezúttal két dollárral magasabb, 15,40 dolláros EPS-t adott meg a májussal záruló üzleti évére. A növekményből egy dollárt tesz ki a Trump-féle adótörvény jóvoltából a cégnél maradó pluszpénz. A folyó negyedév kiigazított üzemi eredményét az 1,95–2,05 milliárd dolláros sávba teszik, az üzemi marzs pedig 11 és 11,8 százalék között alakulhat. Az árfolyam a jó hír ellenére stagnált, az idén csupán 1 százalékot erősödött. Lehetne még acélosabb a FedEx teljesítménye, ha a megvásárolt európai riválisa, a TNT integrációjának költségei nem nőttek volna meg hirtelen 600 millió dollárral (ennyibe került az ellene tavaly júniusban indított kibertámadás következményeinek kezelése). Így a TNT-re összesen 1,4 milliárd dollárt kell költenie a cégnek.

A FedEx közelebb akar kerülni a vásárlókhoz, ezt célozza most bejelentett programja, amelynek keretében két év alatt 500 Walmart áruházban alakítanak ki csomagpontot, ahol az interneten rendelt, de visszaküldött árut is fogadják. Ezeknek az aránya a FedExnél megháromszorozódott az utóbbi időben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.