Pénz- és tőkepiac

Tart a magyar a digitális bankolástól

A magyarok 57 százaléka nyitott a legújabb pénzügyi informatikai technológiákra, de csak 17 százalékuk használja őket egy felmérés szerint.

A magyarok 57 százaléka nyitott a legújabb pénzügyi informatikai technológiákra, de csak 17 százalékuk használja őket – derül ki a Cofidis országos reprezentatív kutatásából. A legújabb technológiákat használók, illetve az irántuk érdeklődők jellemzően városi, diplomás, magas keresettel rendelkező fiatalok, míg az elutasítók táborába elsősorban az ötven évnél idősebb, kisebb településen élő emberek tartoznak.

A magyarok nagy többségének, 80 százalékának a fintech mint fogalom még mindig ismeretlen,

ám ennek ellenére viszonylag sokan hallottak az olyan modern megoldásokról, mint a mobilos fizetés (57 százalék), a videós azonosítás (41 százalék) vagy a virtuális pénzzel történő fizetés (39 százalék). Az online hitelfelvétel lehetőségéről személyes ügyintézés nélkül 38 százalék, a mobiltelefonnal történő biztosításkötésről 32 százalék, az aktuális ügyintézés online nyomon követésének lehetőségéről 29 százalék tud.

Nem hisszük el, hogy az alkalmazás valóban alkalmas arra, amire hirdetik
Fotó: Shutterstock

A digitális pénzügyi megoldások általános előnyei közül a legtöbben – a válaszadók 43 százaléka – a gyorsaságot emelték ki, de több mint harmaduk (34 százalék) szerint az is nagy előny, hogy mindig kéznél van az adott eszköz, és így rugalmasan használható.

A válaszadók döntő része, 47 százaléka hagyományőrző – szerintük nem lehet helyettesíteni a személyes ügyintézést, tanácsadást.

A technológiai bizonytalanság köszön vissza abban, hogy a válaszadók 46 százaléka a digitális pénzügyi megoldások esetében tart attól, hogy csalók is hozzáférhetnek az adatokhoz, illetve 38 százalékuk megítélése szerint ezek a megoldások vélhetően nem úgy működnek, ahogy előzetesen elmondták nekik.

A válaszadók harmada ráadásul meggyőzhetetlennek tűnik: szerintük nincs olyan érv, amely bizalmat ébresztene ezen technológiák iránt. Ebben a körben elvárás (37 százalék vélekedik így), hogy garantálja a szolgáltató az ügyfél adatainak biztonságos kezelését, illetve harmaduk arra is garanciát akar, hogy a szolgáltatás valóban úgy működik, ahogy mondták. A tamáskodók ötöde akkor próbálna ki ilyen szolgáltatást, ha valóban minden olyan ügyet el lehetne intézni digitálisan, amit ő mint ügyfél el tud intézni személyesen.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

felmérés Cofidis digitális bankolás
Kapcsolódó cikkek