BUX 52,346.89
+0.06%
BUMIX 4,389.87
-0.12%
CETOP20 2,387.77
0.00%
OTP 18,230
-0.33%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
0.00%
-0.53%
0.00%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,600
-1.23%
RABA 1,580
+1.94%
0.00%
-0.57%
-0.55%
+1.03%
0.00%
+2.22%
+1.79%
+1.36%
OTT1 149.2
0.00%
-0.40%
MOL 2,438
-0.25%
-1.85%
ALTEO 1,375
0.00%
0.00%
+0.85%
EHEP 1,970
0.00%
0.00%
-2.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.41%
-0.47%
0.00%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
+0.75%
+1.33%
-1.66%
0.00%
+0.47%
NUTEX 21.25
-0.23%
Forrás
RND Solutions
Pénz és Tőkepiac

Léptéket vált a Konzum

Hétfő reggel publikálta összevont tájékoztatóját a Konzum, amely dokumentum teljes képet ad a vállalat tevékenységéről és gazdasági változásairól. Fekete Péter vezérigazgató-helyettes a Portfoliónak adott interjúban elmondta, az alapozás időszakának vége, kizárólag nagyvadakra lőnének a jövőben.

A társaság pro forma saját tőkéje a 2016. december végi 600 millió forintról 2017 decemberében 68 milliárd forintra nőtt. Ezzel együtt a Konzum profittermelő képessége is dinamikusan bővült.

A 2017-es pro forma EBITDA mintegy 5,8 milliárd forint, és a tőkeemelésekkel, illetve akvizíciókkal elértük, hogy a Konzum-csoport mára olyan stabil működési eredménnyel rendelkezik, ami egyszeri tételektől tisztított és a jövőben a várakozásaink szerint dinamikusan növekszik majd – emelte ki Fekete Péter, a Konzum vezérigazgató-helyettese a Portfóliónak adott interjúban a vállalat hétfőn közzétett összevont tájékoztatójából.

A vezérigazgató-helyettes szerint a vállalat EBITDA-ja az elkövetkező 2-3 évben akár akvizíciók nélkül is elérheti évente a 10 milliárd forintot elsősorban a Hunguest Hotels és az Appeninn ambíciózus növekedésének köszönhetően.

A Konzum jelenleg négy területen hajt végre befektetéseket, ezek a turizmus, ingatlanbefektetés, pénz- és tőkepiac – biztosítás valamint vagyonkezelés. Az idegenforgalom területén a Hunguest Hotelsnek és a Balatontouristnak vannak komoly érdekeltségei – ez a szegmens az egyébként, amely a Konzum-csoport zászlóshajója –, innen származott az EBITDA jelentős része is 2017-ben.

Fekete Péter, a Konzum vezérigazgató-helyettese
Fotó: Móricz-Sabján Simon

Az elmúlt 18 hónapban kialakították a négy szegmensből álló holding struktúrát, valamint megtörténtek a korábban bejelentett apportok, kivéve a Balatontourist folyamatban lévő apportját, amit hatalmas előrelépésnek tekint a cég újkori történelmében Fekete.

A Konzum-részvények tizedelésére a hétfő reggeli közleményben jelzettnek megfelelően várhatóan 2018 szeptemberében, október elején sor fog kerülni Fekete Péter szerint, ezzel a Konzum forgalmának növekedését, a likviditást szeretnék erősíteni, hogy vonzóbbá tegyék a vállalat papírjait az intézményi- és a kisbefektetők számára.

A vezérigazgató-helyettes a lapnak azt is elárulta, hogy

a kamatkörnyezet, illetve a makrogazdasági környezet változása jelenthet kockázatot a vállalat részvényeseinek.

Fontos információkat közölt a Konzum

Az MNB jóváhagyta a Konzum összevont tájékoztatóját. A befektetők képet kapnak, mikor kerül sor a korábban bejelentett 8,4 millió új részvény bevezetésére.

A tőkeemelések hatásairól szólva kiemelte, a Konzum 1,1 – 1,2 P/BV-n forog, ami alacsonyabb, mint a régiós holding vállalatok hasonló értéke, de a 2x P/BV esetén sem tekinti túlárazottnak a részvényeket Fekete Péter, aki szerint

akár már a 2019-es eredménye után is fizethet osztalékot a Konzum a részvényeseinek.

Nem feltétlenül hotelláncok felvásárlásában gondolkozunk, hiszen van már egy jelentős portfóliónk, inkább egyéni akvizíciók fordulhatnak elő a jövőben – mondta el a jövőbeli tervekről szólva. A budapesti jelenléten ugyanakkor erősítenének, ahol a „city hotel” kategóriában tart elképzelhetőnek bővülést a vezérigazgató-helyettes.

A Konzum menedzsmentjének célkitűzése szerint a jövőben kevesebb számú, de a méretüknél fogva sokkal jelentősebb akvizíciókat valósítsunk meg. Léptéket váltunk ezen a területen is

– jelentette ki Fekete, aki szerint a jövőbeli akvizícióknál az intézményi befektetőkre támaszkodnának.

Négy nagy területre fókuszálnak, ahol jelentős növekedés előtt állnak. Ezek

  • a bank- és pénzügyi szektor,
  • az informatika,
  • az ingatlanszektor,
  • valamint a telekommunikációs szektor.
  • A telekommunikációs szektor a cég növekedési stratégiájának egyik fő iránya, ezért itt rövid időn belül szeretnének stratégiai, pénzügyi szereplőként megjelenni – hangsúlyozta a lapnak Fekete Péter.

    Kapcsolódó cikkek