Pénzügyi éve április-szeptemberi első felében a Panasonic csoport 113,62 milliárd jen (egymilliárd dollár) nettó nyereséget ért el, 4,5 százalékkal alacsonyabbat az egy évvel korábbi 118,91 milliárd jennél.
A csoport működési eredménye 0,7 százalékkal 195,24 milliárd jenre csökkent 3,9 százalékkal magasabb, 4,01 ezer milliárd jenes értékesítési árbevétel után.
A csoport forgalma elsősorban az autóipari alkatrészek és berendezések iránt növekvő igénynek köszönhetően emelkedett. Az amerikai-kínai kereskedelmi feszültség elmérgesedése ugyanakkor az elektronikai és villamosipari alkatrészek iránti igény csökkenéséhez vezetett, elsősorban az okostelefonokhoz és villanymotorokhoz szükséges alkatrészek terén – mondta el sajtókonferencián Cuga Kazuhiró (Kazuhiro Tsuga) vezérigazgató.
Hozzátette: a kínai termékekre kivetett amerikai vámok megemelése miatt a Panasonic bizonyos termékek gyártását átmenetileg Thaiföldre és Malajziába helyezi át.
A Panasonic költségeit az év első felében a Tesla növekvő akkumulátor igényének kielégítését szolgáló kiadások is emelték – mutatott rá a vezérigazgató.
A Teslával közösen üzemeltetett nevadai Gigafactory üzemben fel kellett futtatni a Model 3 elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártását. A Tesla szeptember végére érte el és haladta meg a Model 3 heti ötezres gyártási kapacitását és ennek köszönhetően nettó nyereséggel zárhatta a július-szeptemberi negyedévet.
A jövő márciussal záródó pénzügyi évre a Panasonic 250 milliárd jen, az előző évinél 5,9 százalékkal magasabb nettó nyereséget tervez 4 százalékkal magasabb, 8,3 ezer milliárd jen értékesítési árbevétel és 11,7 százalékkal magasabb, 425 milliárd jen működési eredmény után.