A Siemens nettó nyeresége a cég 2019-es üzleti évének december végén zárult első negyedévében, az elemzői konszenzust telibe találva, 49 százalékkal, 1,1 milliárd euróra zuhant az egy évvel korábbi időszakhoz képest – derül ki a német ipari óriás szerdán megjelent gyorsjelentéséből. Az egy részvényre eső eredmény (EPS) ennél is nagyobb mértékben, 53 százalékkal, 1,26 euróra esett. Hajszálnyival, 1 százalékkal maradt el a piac várakozásától a vállalat 20,1 milliárd euróra bővülő negyedéves bevétele, üzemi eredménye azonban, amely 6 százalékkal, 2,1 milliárd euróra esett, megint csak az előrejelzéseknek megfelelően alakult. A Siemens szerint profitjának megfeleződése a referencia-időszak rendkívüli tételeivel, azaz az amerikai adókedvezmény előző évi pozitív hatásával és az Osram világítástechnikai társaságban meglévő részesedésének értékesítésével magyarázható. Meredeken, 12 százalékkal, 25,2 milliárd euróra nőttek ugyanakkor a céghez beérkező megrendelések. A Siemens – elemzők által szorosan szemmel követett – üzemi marzsa az előző év azonos időszakában elért 11,1 százalékról 10,2 százalékra süllyedt. Ezen belül 20 százalékos fedezetet produkált a Digital Factory, azaz a Siemens digitális üzletága, amely bevételét 7 százalékkal, 3,2 milliárd euróra, profitját pedig 6 százalékkal, 646 millió euróra növelte. A közlekedési üzletág megrendelései 40 százalékkal, 4,5 milliárd euróra gyarapodtak, a bevétele viszont 1 százalékkal, 2,2 milliárd euróra, működési eredménye pedig 5 százalékkal, 236 millió euróra esett. Továbbra is szenved a Siemens energetikai részlege, amelyet a gázturbina-rendelések drasztikus visszaesése sújt. A 2019-es pénzügyi évben a Siemens 11 és 12 százalék közé emelkedő profitmarzsra számít, és csupán korlátozott mértékű kockázatot lát a globális politikai folyamatokban. A Siemens részvényei a jelentésre 1,5 százalékkal 99 euróra gyengültek.
Végső kísérlet az Alstommal való fúzió engedélyeztetésére
A Siemens és a francia Alstom finomították az Európai Bizottsághoz beterjesztett beadványukat, amellyel versenyjogi engedélyt kérnek kötöttpályás közlekedési üzletágaik fúziójához – jelentette be tegnap a két cég. A módosított és egyben utolsó beadványban azonban az egyesített cég üzleti tevékenységét továbbra is csak minimális, a bevételeit legfeljebb 4 százalékkal csökkentő mértékben építenék le. Az egyesüléssel a világ második legnagyobb vasútigyártó-vállalata jönne létre 15 milliárd eurós forgalommal. Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos korábban jelezte, hogy valószínűleg nem engedélyezi az összeolvadást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.