Csütörtök óta webes felületen – így akár a telefon böngészőjével, laptopon, tableten vagy asztali számítógépen – is kitölthető a MABISZ digitális kárbejelentője. Az eddig csak androidos, illetve iOS platformon működő alkalmazás mindkét webáruházban kategóriájában eddig is a legnépszerűbbek közé tartozott:
január 8-i indulása óta már 173 ezren töltötték le.
A biztosítótársaságokhoz ezen a módon elküldött kárbejelentések száma pedig már meghaladja az 1200-at.
Februárban, az indulást követő első teljes hónapban 570-en használták kárbejelentésre az alkalmazást, miközben a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási piacon résztvevő tizenhárom társasághoz 16027 kárbejelentés érkezett ebben az időszakban. Remélhető, hogy az elkövetkező hónapokban egyre növekszik majd az arány, hiszen a digitális kárbejelentő gyorsabb, kényelmesebb ügyintézést tesz lehetővé, mint a hagyományos, papír alapú, kék-sárga nyomtatvány.
Az eddigi tapasztalatok szerint
a legtöbben húsz-huszonöt perc, vagy annál rövidebb idő alatt töltik ki mobiltelefonjukon az E-kárbejelentőt.
A minél gyorsabb ügyintézést segíti, hogy az ekar.hu oldalon – ahonnan az applikáció közvetlenül letölthető a Google Play-ből illetve az App Store-ból, illetve most már a webes alkalmazás is elindítható innen – már található egy demo változat is. Ezen mindenki stresszmentesen végigmehet a kitöltésen, eljutva így egészen a Beküldés gombig. Éles helyzetben, a mobiltelefonunkra letöltött, vagy a webes felületen kitöltött digitális kárbejelentőt ennek a gombnak a megnyomásával tudjuk beküldeni a rendszerbe, már a baleset helyszínéről elindítva ezzel a kárügyintézés folyamatát.
A bejelentést követően
a rendszer e-mailben küld egy visszajelzést minden érintettnek, mellékelve a kitöltött pdf formátumú kárbejelentőt és a csatolt képeket.
Az E-kárbejelentő alkalmazás segítségével kitöltött kárbejelentést a MABISZ a felelősként megjelölt fél biztosítója részére, – ha vitatott a felelősség, mindkét érintett biztosító részére – megküldi. Érdemes figyelmeztetni arra, hogy ha ezek után a bejelentő felek 72 órán belül nem kapnak visszajelzést az érintett biztosítótól, úgy ennek tényét a biztosító részére haladéktalanul jelezni kell, a bejelentő készülékén elmentett bejelentés hagyományos módon történő továbbításával.