Ma kereskednek először a New York-i tőzsdén a Levi Strauss frissen kibocsátott részvényeivel. A korábban várt 12–14 dolláros sávhoz képest 14-16 dolláron debütálhat az ikonikus farmergyártó. A vállalat 1971-től 1985-ig már volt jelen a tőzsdén. A kibocsátásban a Goldman Sachs, a Morgan Stanley és a J. P. Morgan vett részt, az IPO-ból származó összeget további terjeszkedésre, akár akvizíciókra fordítják.
A társaság elsősorban Kínában, Indiában és Brazíliában terjeszkedhet, hogy ázsiai piaci jelenlétét növelje. Bár a farmer eredeti gyártója a Levi Strauss, mostanra az olcsóbb tömegtermékek és a lazább viseletek erős versenyre kényszerítik a gyártót. Ezzel együtt a cég gazdálkodásának kilátásai kedvezők. A 145 éves Levi Strauss tavaly 5,6 milliárd dollár árbevételt ért el, 14 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, a bevétel 45 százaléka már az Egyesült Államokon kívülről származott.
A kibocsátás sikere ráirányíthatja a figyelmet a szektorra. Az amerikai tőzsdéken tavaly 261 új cég kezdte meg a kereskedést, ez az előző évhez képest 14 százalékos emelkedés, az elért volumen 16 százalékkal 60 milliárd dollárra emelkedett. A leginkább várt unikornisok azonban nem érkeztek meg, az Airbnb, a BuzzFeed és a Lyft elhalasztotta a nyilvánossá válást. Az amerikai kormányzati leállás után azok a cégek tudják a tavaszi IPO-szezont kihasználni, amelyek már tavaly megkezdték a kibocsátási folyamatot. A Nasdaqon ma indul a kereskedés a kiszervezett személyzeti szolgáltatásokat kínáló Alight, március 29-én pedig várhatóan a Lyft közösségi autókölcsönző részvényeivel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.