BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megnégyszerezte profitját a Masterplast

Erős első negyedévet zárt a Masterplast, a társaság árbevétele és nyeresége is jelentős mértékben bővült.

Rekordszintű első negyedéves forgalmat ért el a Mas­terplast, a 22 millió eurós árbevétel 19 százalékkal múlta felül a bázisidőszakét. A piac díjazta a gyorsjelentésben lévő eredményeket és a trendeket, a részvények árfolyama csaknem 2 százalékkal emelkedett tegnap. A társaság árbevétele Magyarországon 28 százalékkal nőtt, régiós kitekintésben nagy volt az ukrajnai és a szlovákiai eladások bővülése, a cég termékei e két országban 30, illetve 20 százalékkal nagyobb értékben fogytak. A termékcsoportokat vizsgálva a homlokzati hőszigetelők szegmensének eladásai nőttek a legnagyobb mértékben.

Az elmúlt években a több millió eurós beruházás keretében felfejlesztett szabadkai üzemben javult a termelés hatékonysága, ami pozitív hatással volt az egész vállalatcsoport eredményességére. Emellett a pénzügyi eredmény is javulást mutatott, ami részben a kedvező árfolyamhatásoknak, valamint (az orosz leányvállalat tavalyi eladása miatt) a kisebb devizakitettségnek volt tulajdonítható.

A Masterplast üzemi eredménye az első negyedévben megközelítette a 400 ezer eurót, ami éves összevetésben majdnem 50 százalékos bővülés. Az adózott eredmény a január–márciusi időszakban 238 ezer euró volt, vagyis több mint négyszerese az egy évvel korábbinak.

„A második negyedévben is pozitív iparági környezetre és további növekedésre számítunk. Az új beruházások, a tavalyi évről áthúzódó projektek befejezései, valamint a nyáron induló kibővített CSOK sok lehetőséget hozhat számunkra” – jelentette ki Tibor Dávid, a Masterplast Nyrt. elnöke.

A régió legnagyobb magyar tulajdonú építő- és szigetelőanyag-gyártója a tavalyi nyereség után a cég közgyűlésének döntése értelmében részvényenként 34 forint osztalékot fizet. A következő években folyamatosan emelkedő összegű osztalék kifizetését tervezik. Az első negyedéves nettó profit alapján a 4 millió eurós éves nyereségtervnek még csak a 6 százaléka teljesült, de szezonálisan az év első három hónapja számít a leggyengébb időszaknak a társaságnál.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.