BUX 43,468.28
+0.31%
BUMIX 3,801.11
+1.13%
CETOP20 1,824.74
-0.08%
OTP 8,930
+3.40%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
+1.00%
ZWACK 17,400
+0.87%
+2.27%
ANY 1,540
0.00%
RABA 1,135
+1.79%
0.00%
+2.27%
0.00%
0.00%
OPUS 153.8
+0.52%
-4.00%
-0.74%
0.00%
+0.96%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,900
-3.33%
+1.04%
ALTEO 2,780
+1.46%
-5.33%
+0.11%
0.00%
-0.85%
+5.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
0.00%
-2.88%
+0.48%
0.00%
+3.59%
+3.28%
GOPD 12,400
-0.80%
OXOTH 3,490
+0.58%
0.00%
NAP 1,230
+0.99%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Az átlagügyfél az idén még egyszer sem járt a bankjában

Van olyan pénzintézet, ahová egy átlagos lakossági ügyfél nyolchavonta megy be, ráadásul a betérők is egyre kevésbé akarnak tranzakciókat indítani, inkább tanácsadásra, tájékoztatásra van szükségük. A ritkább ügyfélkapcsolat nehezítette meg a banki adategyeztetést.

Meglehetősen ritkán jár bankfiókba a magyar – derült ki a pénzintézetek a Világgazdaság számára adott tájékoztatásából. A CIB Bank lakossági ügyfelei például évente átlagosan 1,5 alkalommal keresik fel a bank valamelyik kirendeltségét, ám a prémiumügyfélkörben ez az arány magasabb – de ők is csak közel öthavonta (évente átlagosan 2,6 alkalommal) fordulnak meg a bankfiókban. Az OTP Bank ügyfelei évente átlagosan háromszor látogatják meg valamelyik bankfiókot.

Ezek az adatok is rámutatnak, hogy a banki adategyeztetés elhúzódásáért aligha lehet csak a pénzintézeteket okolni – bankolási szokásaink alapvetően nem kívánják meg a személyes ügyintézést.

A válaszok alapján kiemelkedik a Takarék csoport, a fiókhálózatból kapott visszajelzések azt mutatják, hogy a kisebb településeken élő ügyfelek jellemzően havonta keresik fel a fiókjaikat, ahol többnyire egyszerű banki tranzakciókat hajtanak végre (pénzt vesznek fel, befizetnek, betétet kötnek le). Ugyanakkor a nagyobb városokban ezeket az alapvető banki szolgáltatásokat már a Takarékbank ügyfelei is az elektronikus felületeken bonyolítják le.

Fotó: Kallus György

A K&H Banknál úgy látják, hogy miközben az ügyfelek egyre szívesebben veszik igénybe a digitális szolgáltatásokat, és az olyan tranzakciókért, amelyeket az e-bankon vagy a mobilbankon keresztül otthonról is, önállóan el tudnak végezni, nem feltétlenül mennek be bankfiókba.

Nem a fiókhálózat szerepe csökken, csak az ott folyó munka jellege változik.

A kirendeltségeken egyre nagyobb szerepük van a szakértőknek, amikor az ügyfelek összetettebb pénzügyi kérdésekben szeretnének tanácsot kapni, legyen szó befektetésekről, hitelekről.

A teljes cikk a keddi Világgazdaságban olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek