Pénz- és tőkepiac

Ázsiai terjeszkedés előtt a Wirecard

A Wirecard mostanáig csak marginálisan volt jelen a Távol-Keleten.

A Wirecard a világ egyik vezető vállalata a nemzetközi elektronikus fizetési megoldások terén. A társaság árbevétele évek óta dinamikusan bővül, 2016–2018 között megduplázódott, és elérte a 2 milliárd eurót. Az idei év elején azonban egy botrány tépázta meg a vállalat hírnevét, és a mélybe küldte a részvények árfolyamát.

A Financial Times készített cikksorozatot a Wirecardról, amelyben különböző vádakat fogalmazott meg a társaság ellen. Bár az üggyel kapcsolatban még folyamatban van a nyomozás, egy megbízott független jogászcég a publikus adatok alapján mindent rendben talált, és a társaság befektetőinek bizalma is kezdett visszatérni.

A cég menedzsmentje rendkívül optimista, várakozása szerint 2025-re már 10 milliárd euró feletti árbevételt érhet el a társaság, a további dinamikus növekedés az árfolyam szempontjából is katalizátor lehet.

Az újonnan aláírt szerződésekből származó árbevétel 2018 első fél évétől dinamikus bővülésnek indult. A két legnagyobb volumenű szerződés a japán Mizuho Bankhoz és a francia Crédit Agricole-hoz köthető, ezek mutatják, hogy

meghatározó piaci szereplőkkel is tud szerződést kötni a Wirecard, így a jövőben is sikerrel folytathatja a terjeszkedést.

Az idei első negyedévben a japán SoftBankkal jelentett be partneri megállapodást a társaság, így Japánban és Dél-Koreában is erősíteni tudja a jelenlétét azzal, hogy a SoftBank több leányvállalatának biztosít digitális fizetési megoldásokat.

A Wirecard mostanáig csak marginálisan volt jelen a Távol-Keleten, ez a partnerség azonban segítheti az ázsiai terjeszkedésben. A jogi kockázatok azonban továbbra is fennállnak a társaságnál, a Wirecardot vizsgálják a szingapúri hatóságok, és ennek a kimenetele annak ellenére bizonytalan, hogy egy független ügyvédi iroda mindent rendben talált. Ha a Wirecardról szóló hírek a jövőben ismét rossz színben tüntetik fel a társaságot, az a árfolyamára megint negatívan hathat.

Wirecard STRATÉGIA
Kapcsolódó cikkek