A 38 százalékban a japán SoftBank hedge fundja által tulajdonolt dél-koreai e-kereskedelmi óriás, a Coupang Inc. részvénye (CPNG) 40,71 százalékos pluszban zárta első kereskedési napját a New York-i tőzsdén. Az kibocsátással a Coupang 3,5 milliárd dollár tőkéhez jut.
nagyjából 88 milliárd dollárra értékelte a piac a vállalatot.
Ez nagyjából fele az eddigi csúcstartó Alibaba 2014-es értékelésének. A SoftBank befektetése így megtizenkétszereződött.
Az első napi árfolyamugrás hasonló volt ahhoz, mint amit a szálláskiadó platformot üzemeltető Airbnb és a DoorDash futárcég első kereskedési napján tapasztalhattunk. Vagyis a kibocsátók ezúttal is sok pénzt hagytak az asztalon, hiszen a céget az IPO során 50 milliárd dollárra értékelték.
A Wall Street Journal ismét emlékeztetett, hogy a Coupang uralja a dél-koreai piacot, ahová az Amazon és az Alibaba sem tudott betörni. A Coupang telephelyei ugyanakkor megtalálhatóak Pekingben, Sanghajban, Los Angelesben, Mountain View-ban és Seattle-ben is. A vállalat tavaly év végén 30 városban több mint 100 logisztikai központot üzemeltetett, s 40 000 dolgozót foglalkoztatott.
A cég „rakéta üzletága” az éjfél előtt megrendelt tárgyakat másnap hajnal előtt leszállítja. És az ügyfelek visszaküldhetik a termékeket, ha egyszerűen az ajtajuk előtt hagyják.
A rendkívül gyorsan növekvő vállalat 12 milliárd dolláros bevételt termelt tavaly, ami majdnem kétszerese az előző évinek. Míg a 2019-es 699 millió dolláros veszteséget sikerült tavaly 475 millió dollárra leszorítani.