Pénz- és tőkepiac

Nagyot ment a Coupang

Ez volt minden idők második legnagyobb külföldi IPO-ja a Wall Streeten.

A 38 százalékban a japán SoftBank hedge fundja által tulajdonolt dél-koreai e-kereskedelmi óriás, a Coupang Inc. részvénye (CPNG) 40,71 százalékos pluszban zárta első kereskedési napját a New York-i tőzsdén. Az kibocsátással a Coupang 3,5 milliárd dollár tőkéhez jut.

A szöuli társaság csütörtökön 59,60 dollárral nyitott, 70 százalékkal múlta felül a darabonkénti 35 dolláros ajánlati árat. A végül 49,25 dolláron zárt, vagyis

nagyjából 88 milliárd dollárra értékelte a piac a vállalatot.

Ez nagyjából fele az eddigi csúcstartó Alibaba 2014-es értékelésének. A SoftBank befektetése így megtizenkétszereződött.

Az első napi árfolyamugrás hasonló volt ahhoz, mint amit a szálláskiadó platformot üzemeltető Airbnb és a DoorDash futárcég első kereskedési napján tapasztalhattunk. Vagyis a kibocsátók ezúttal is sok pénzt hagytak az asztalon, hiszen a céget az IPO során 50 milliárd dollárra értékelték.

A Wall Street Journal ismét emlékeztetett, hogy a Coupang uralja a dél-koreai piacot, ahová az Amazon és az Alibaba sem tudott betörni. A Coupang telephelyei ugyanakkor megtalálhatóak Pekingben, Sanghajban, Los Angelesben, Mountain View-ban és Seattle-ben is. A vállalat tavaly év végén 30 városban több mint 100 logisztikai központot üzemeltetett, s 40 000 dolgozót foglalkoztatott.

A cég „rakéta üzletága” az éjfél előtt megrendelt tárgyakat másnap hajnal előtt leszállítja. És az ügyfelek visszaküldhetik a termékeket, ha egyszerűen az ajtajuk előtt hagyják.

A rendkívül gyorsan növekvő vállalat 12 milliárd dolláros bevételt termelt tavaly, ami majdnem kétszerese az előző évinek. Míg a 2019-es 699 millió dolláros veszteséget sikerült tavaly 475 millió dollárra leszorítani.

Coupang Softbank Alibaba
Kapcsolódó cikkek