A Richter-részvényekre vonatkozó 12 havi célárunkat 7600 forintról 10 010 forintra emeljük, alapvetően három okból kifolyólag, ezek pedig: 1. a célár átgörgetése; 2. a magasabb, kockázattal korrigált becslés beépítése a Vraylar-értékesítésből származó jogdíjjövedelemről szóló előrejelzésünkbe (nem számolva további egyszeri, értékesítéshez kötődő jogdíjbevételekkel); 3. az idei évben történő új termékbevezetések (Relugolix és Estelle), valamint a nemrégiben megvásárolt fogamzásgátló tapasz (Evra) jövőbeni értékbeli hozzájárulása.
Becsléseink szerint a Vraylar részvényenként 5303 forintot ér (ami az új célárunk 53 százaléka), összehasonlítva a korábbi 4550 forintos értékkel, ami az előző célárunk 60 százalékát tette ki. A Vraylarból származó bevételek felülmúlhatják a mostani várakozásunkat, ami adott esetben felfelé irányuló kockázat az új célárunkra nézve. Számításaink szerint a célárunk 777 forintot emelkedik a Vraylar amerikai csúcsértékesítésének minden egyes 500 millió dolláros növekedése után. Az új 12 havi célárunk 14 százalékkal magasabb a jelenlegi részvényárfolyamnál. A Vraylar-indikáció kiterjesztését major depresszióra (MDD) 50 százalékos valószínűséggel vettük figyelembe.
Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a Richter igazgatótanácsa részvényenként 226 forint osztalékot javasolt fizetni a 2020-as nyereség után, ami 2,6 százalékos osztalékhozamnak felel meg. Az egyszeri tételektől tisztított eredményekre vonatkozó friss becsléseink alapján a 2021. évi eredményszámokkal kalkulálva a Richter 9,3-es és 15,2-es EV/EBITDA- és P/E-szorzókon forog, amelyek többé-kevésbé összhangban állnak az eredményszorzók historikus átlagával és a szektortársak értékelésével.
Vitathatatlan továbbá, hogy a Vraylar magas hozzáadott értéke miatt a Richter közvetett devizakitettsége fontos a befektetők számára, mivel a forint leértékelődése hozzájárulhat az eredmény növekedéséhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.