Az AT&T amerikai távközlési óriás és a Discovery megállapodtak médiabirodalmaik egyesítéséről – jelentette be kora délután David Zaslav, a Discovery vezérigazgatója.
Az ügylet keretében az AT&T 43 milliárd dollár fejében válik meg az egyebek között CNN-t, a TNT-t, a Cartoon Network-öt és a HBO-t is magában foglaló WarnerMediától, ráadásul az AT&T részvényesei kaphatják meg közvetlenül az új cég 71 százalékos részvénycsomagját is.
Az elsőként a Bloomberg által megszellőztetett tranzakció eredményeként hatalmas vetélytársat kapna a tengerentúli streamingpiacot uraló Netflix, valamint a Walt Disney is. A Financial Times szerint az új médiatársaság kapitalizációja adósságai levonásával is elérheti a 150 milliárd dollárt is, miközben a Discovery jelenlegi értéke alig haladja meg a 30 milliárd dollárt.
Az AT&T menedzsmentje az ügylettel ugyanakkor mintegy elismeri, hogy
az elemzők joggal írtak vitriolba mártott tollal 2018-as akvizíciójáról, amelynek keretében 109 milliárd dollárért jutott az akkori Time Warner-hoz, a holdingot a mai napig nyomasztó eladósodást is bevállalva.
A streamingelés terjedése miatt elértéktelenedő médiaüzletágának lebontását azonban az AT&T már februárban megkezdte, amikor 16,3 milliárd dollárért eladta a 2015-ben 68 milliárdért vásárolt DirectTV nevű kábeltévés cégét.
A Discovery árfolyama közel 10 százalékkal, míg az AT&T papírjai 2,5 százalékkal drágultak az amerikai tőzsdék nyitása előtti elektronikus kereskedelemben.