Az Ant Group 37 milliárd dolláros rekord-részvénykibocsátásának tavaly novemberi megtorpedózásához hasonló előjelekkel szembesülhet a Didi Chuxing, amely a napokban szellőztette meg New York-i, tízmilliárd dollárosra tervezett IPO-ját. Ahogy az Ant Groupra, úgy a Didire is rászabadult a kínai versenyhatóság (SAMR), monopóliumra törekvő tevékenységet feltételezve náluk (is). Ha a fintech szolgáltatásokat nyújtó Ant Group esetében bőséggel találtak versenyellenes magatartásra utaló nyomokat, akkor vélhetően a legnagyobb idei amerikai elsődleges kibocsátásra készülő Didinél sem lesz ez másképp. Az összekötő kapocs is megvan, az Alibaba e-kereskedelmi óriás ugyanis mindkét cégben érdekelt. A Jack Ma alapította óriáscégre tavasszal rá is bizonyította a SAMR, hogy tisztességtelen eszközökkel korlátozza riválisai piacra jutását, és ezt egy 2,8 milliárd dolláros rekordbírsággal „honorálta”. Párhuzamosan az Alibaba leánycégét, az Antot besorolta a banki szolgáltatásokat nyújtó vállalatok közé, alaposan megszigorítva működési körülményeit.
A Didi a 13 millió alkalmi sofőrrel végzett fuvarmegosztó szolgáltatásával piacvezetőnek számít Kínában és a régióban. A transzparens árképzéssel is problémák akadhatnak a cégnél, de szakértők szerint az IPO azért nincs közvetlen veszélyben. A SAMR áprilisban harminc internetes céget szólított fel önvizsgálatra, köztük a Didit is, elvárva, hogy maguk tárják fel és vallják be esetleges versenyellenes gyakorlatukat. A Reuters forrásai úgy tudják, az önrevízió nem hozott minden területen megnyugtató eredményt, emiatt a SAMR most maga is vizsgálatot indított.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.