BUX 51,946.86
+1.26%
BUMIX 4,349.07
+1.83%
CETOP20 2,359.97
+0.75%
OTP 17,895
+1.39%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
+2.18%
-0.27%
+0.22%
ZWACK 16,400
0.00%
+0.85%
ANY 1,605
+1.58%
RABA 1,510
-0.33%
0.00%
-0.23%
-1.11%
+2.11%
OPUS 249.5
+1.84%
+0.62%
+1.61%
+0.90%
+0.94%
OTT1 149.2
0.00%
+4.80%
MOL 2,446
+1.49%
+1.01%
ALTEO 1,395
+2.57%
+1.12%
+4.00%
EHEP 1,945
+2.37%
0.00%
+3.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.24%
+0.23%
0.00%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
+1.52%
0.00%
-4.09%
0.00%
0.00%
+0.96%
Forrás
RND Solutions
Pénz és Tőkepiac

Indiában lobbizik a Tesla

Túl magas az elektromos autókra kivetett importvám.

Indiai minisztériumoknál kezdett lobbizni a Tesla annak érdekében, hogy Ázsia második legnépesebb országa csökkentse az elektromos járművekre kivetett importvámokat – értesült a Reuters két, egymástól független forrásból.

Ami az amerikai autógyártónak érdekében állna, azonban nem biztos, hogy találkozik India kormányának elképzeléseivel: a Narendra Modi vezette kabinet számos területen a helyi gyártás fellendítését helyezi előtérbe, ezt a stratégiai célt pedig többek közt magas importvámokkal támogatják.

Fotó: CHRISTOPHE GATEAU

A Tesla nem az első próbálkozó, korábban több, elsősorban luxusautó-márka képviselője próbálta elérni, hogy enyhítsenek az autóimport után fizetendő vámok és adók mértékén, kevés sikerrel. A hírportál emlékeztetett,

a Tesla még az idén szeretné elindítani az értékesítést Indiában, amit sokkal szívesebben tennének meg a behozatalt terhelő, a jelenleginél alacsonyabb adófizetési kötelezettség mellett. Most a 40 000 dollárnál olcsóbb járművek behozatalát 60 százalékos importadó terheli, a drágábbakat pedig 100 százalékos.

Muskék beérnék annyival, ha csak 40 százalék lenne a ráta. A Tesla honlapján elérhető listaárak szerint csak egyetlen típus – a Model 3 Standard Range Plus – kerül 40 ezer dollárnál kevesebbe. Érvelésük szerint a 40 százalékra csökkentett importvám már megfizethetővé tenné a Teslákat Indiában, ugyanakkor elég magas lenne ez szint ahhoz, hogy ne rontsa a helyi autógyártók pozícióit.

Az elektromos autózás gyerekcipőben jár Indiában, a tavaly eladott 2,4 millió autóból mindössze 5000 darab volt ilyen típusú, ráadásul az olcsóbbakra van csak igazán kereslet.

Az európai autógyártók a Teslánál valamivel korábban léptek, a Mercedes Benz tavaly óta kínálja EQC nevű elektromos luxus-SUV-ját 136 ezer dollárért, az Audi pedig 3000 dollárral kínálja olcsóbban az SUV-it. A kaliforniai központú vállalat egyelőre csak a toborzásnál és bemutatótermek felkutatásánál tart.

Kapcsolódó cikkek