Nagy pofon után némileg felpattantak a légitársaságok az elmúlt napokban, ami még mindig kedvező beszállási pontokat teremthet a befektetők számára meglátásunk szerint.

Különösen igaz ez az amerikai belföldi piacra jelentős kitettséggel bíró Southwest Airlinesra, mely talán mind közül a legjobban pozícionált, legkevésbé kockázatos vállalat globálisan a szektortársak közül.

Kevesen számíthattak rá, hogy már márciusban megtörik az a tavaly október végén indult elképesztő menetelés, amely a légi szektor szereplőinek részvényárfolyamát jellemezte. Történt mindez úgy, hogy a hírfolyam inkább pozitív volt az újranyitással kapcsolatban, mindemellett pedig emelkedő utasszámokat közölt az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal. Az elmúlt bő négy hónapban a légitársaságok részvényeiben mégis jelentős korrekció bontakozott ki, mely egyrészt szezonális okokra vezethető vissza, másrészt az olajár emelkedése is hűthette a befektetők étvágyát. Ráadásul ismét felerősödött a vírus mutációktól való félelem, ami miatt a befektetők komoly technikai szintek alá lökték a részvényeket.

Egyelőre Európában lassan áll helyre a légiközlekedés, emiatt a válságállóbb amerikai belföldi légi szektor legnagyobb szereplőjében, a Southwest Airlinesban látunk potenciált a várttól elmaradó negyedéves jelentés ellenére is.

A bőséges likviditással és a szektortársak közül az egyik legerősebb mérleggel rendelkező cég kifejezetten jól pozícionált a jelenlegi körülményekhez.

Az USA belföldi légi forgalma gyakorlatilag teljesen visszaállt a 2019-es szintekre, a bevételeinek több mint 95 százalékát pedig az amerikai belföldi piacon realizáló légitársaság a közeljövőben profitálhat az utazásra kiéhezett közönségből. Bár a vártnál nagyobb veszteség nem nyűgözte le a befektetőket, a profitok gyors visszaépülését a turisztikai iparágban tapasztalható áremelkedés középtávon támogathatja, így érdemes

a nagyobb részvényár eséseket pozíció építésére kihasználni.