Pénz- és tőkepiac

Stabil osztalékfizetővé válna a CIG Pannónia

Tevékenysége bővítésével a CIG Pannónia néhány éven belül 50 milliárd forint fölé emelné bevételét.

Meglehetősen ambiciózus növekedési stratégiával rukkolt ki hétfő reggel a CIG Pannónia. A magyar biztosító víziója ugyanis nem kevesebb, mint hogy

a hazai piacra szabott, innovatív szolgáltatásaira építve dinamikus növekedéssel lépjen szintet, azaz emelkedjen a magyar piacon jelenlévő regionális közepes és hazai nagy biztosítók közé, és váljon stabil osztalékfizető céggé

– áll a tőzsdei társaság által frissen publikált dokumentumban, mely a PwC Magyarország közreműködésével készült.

Fotó: Foldi D. Attila

A stratégia márcsak azért is meglehetősen nagyratörő, mert a CIG jelenleg egy főként életbiztosítási termékportfólióval rendelkező úgynevezett niche (azaz a piaci rést kitöltő) biztosító, amelynek a cél érdekében a piac átlagos növekedését markánsan meghaladó bővülést kell majd produkálnia.

Niche biztosítóknak a PwC a magyar piacon az ágazat legkisebb vállalatait nevezi, melyek éves árbevétele jellemzően 50 milliárd forint alatti, és csupán egyetlen termékre vagy behatárolt ügyfélkörre összpontosítanak. Velük szemben a CIG által megcélzott közepes biztosítók szintjén a régióba általában felvásárlás útján bekerült versenytársak már kompozit – azaz élet- és nemélet-biztosítási – termékkörrel operálnak, éves forgalmuk pedig akár a 150 milliárd forintot is elérheti. (A hazai elitet a globális jelenléttel rendelkező Allianz és Generali képezi 150 milliárd forint feletti bevétellel.)

A vízió megvalósításához ennélfogva a társaság egy magas szolgáltatási színvonalat képviselő, fókuszált termékportfólióval rendelkező kompozit biztosítóként pozícionálná magát a piacon.

Evégett a stratégia szerint már rövidtávon, azaz 2023-ig ki kell alakítania azokat a hazai piaci igényekre fejlesztett, neméletbiztosítási termékeket, melyekkel a magyar tulajdonú biztosítótársaság – erős marketinggel és értékesítéssel támogatva – gyorsan piacra tud lépni, megteremtve ezzel a növekedéshez szükséges stabil szervezeti és IT-alapokat.

A társaságnak diverzifikált tevékenységű biztosítóként elsősorban a hazai nagy- és állami vállalatok kiemelt biztosítójává kell válnia, de ezzel egyidejűleg a pénzintézetekkel partnerségben megjelenik a bankbiztosítási termékek piacán is. Végül, de nem utolsó sorban mindezzel egyidejűleg minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításaikat (MFO) is kínálni kezdik a lakosságnak.

Ha sikerül a rövid távú célkitűzéseket megvalósítani, a CIG új termékeiből származó díjbevételek – nagyjából 1-1,5 százalékos piaci részesedés mellett a nem-élet szegmensben – 2021-re elérhetik a 2,5 milliárd, 2022-re a 10 milliárd, 2023-ra pedig a 25,3 milliárd forintos értéket, vagyis a tavalyi 19,3 milliárd forintos bevételhez képest 3 éven belül átlépnék az 50 milliárd forintos minimális bevételi célt.

A CIG Pannónia a stratégiai terv szerint tehát gyorsan növekedési pályára állna, ám a termékportfóliót ezt követően is állandó jelleggel tovább szélesítenék a lakossági szegmens irányába.

A hosszú távú célok sikeres megvalósítása érdekében a következő években a CIG Pannónia stratégiai akciók indítására is készül, amelyek alapvetően három területre koncentrálódhatnak. Az első a terjeszkedés a lakossági szegmensben, amely olyan részterületekre irányul, mint például az egységekhez kötött (unit linked) életbiztosítás fejlesztése vagy a külföldi piacokra lépés. A másik két csapásirány a fejlett ügyfélmenedzsment-képességek kialakítása, továbbá az ügyfél- és partneroldali digitalizáció lesz.

A stratégia közzétételét követően a BUX jelentős gyengülése dacára, a CIG papírjai kora délutánig 2,5 százalékkal, 323 forintra drágultak.

CIG Pannónia kompozit biztosító
Kapcsolódó cikkek