Az Equilor közleménye szerint a Waberer’s erős harmadik negyedéves számokat közölt, hála az emelkedő szállítmányozási (ITS) és biztosítói bevételeknek, míg a logisztikai szegmens (RCL) minimálisan növelte bevételeit. A vállalat nem változtatta jelentősen a stratégiáját. Megjegyzik viszont, hogy 

az egyes kockázati faktorok erősödése és bekövetkezése esetén a felülvizsgálat elkerülhetetlen lesz.

Csoportszinten az emelkedő bevételek szignifikánsan magasabb eredménysorokban materializálódtak a harmadik negyedévben, hála a költségek alacsonyabb növekményének. Azonban a második negyedévhez képest már nem ilyen erős az eredmény, a bevétel a szezonális hatások, a harmadik negyedéves szabadságolás miatt enyhén csökkent negyedéves alapon. Az első kilenc hónapot vizsgálva azt látjuk, hogy a bevétel 3, míg az EBITDA 39 százalékkal emelkedett 2020-hoz képest, az EBIT sor pedig az 1,4 millió eurós veszteségből 18,9 milliós nyereségbe fordult. Csoportszinten az első kilenc hónapban enyhén várakozásaink felett teljesített a cég mind EBIT, mind bevétel soron.

Fotó: Koszticsák Szilárd

A negyedévben jelentős előrelépés történt az intermodális szállítási alszegmensben. A vezetőség ismét elindította a flotta fiatalítását az év végétől, a tervek alapján 1300 teherautót cserélnének le 2022 végéig. Ennek eredményeként a cég nettó adóssága 50-55 millió euróval emelkedne a következő öt negyedévben. Azonban a lízingköltségek csak enyhén növekednek, amit ráadásul ellensúlyoznak a csökkenő fenntartási és operációs költségek, többek között 5 százalékkal mérséklődhet az új kamionok üzemanyag-fogyasztása, melynek köszönhetően javulhatnak az operációs marzsok. 

Emellett jelentős tesztek zajlanak az alternatív üzemanyagú kamionokkal, köztük LNG-, illetve elektromos hajtással szerelt járművekkel is. Számos kockázat van, melyek már ebben a negyedévben is láthatóvá váltak.

A sofőrhiány ismét akut probléma, és középtávon jelentősen növelheti a költségeket. Az AdBlue-hiány rövid távon jelenthet kockázatot, azonban ez leginkább a költségeket emelheti, hiszen tárgyalási pozíciójából kiindulva valószínűtlen, hogy a cég nem jutna elég AdBlue-hoz. A különböző alkatrészhiányok, különösen a csiphiány, jelentős bizonytalanságot okoznak a kulcsfontosságú autóipari ügyfeleknek, ami csökkentheti a Waberer’s bevételét, ráadásul a flottafrissítésre is kockázatot jelent. A globális ellátási láncok körüli bizonytalanság és fluktuációk rövid távon kockázat, azonban középtávon akár lehetőség is lehet a cégnek, különösen, ha emiatt visszatelepítenek Európába egyes gyártási tevékenységeket.