BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Itt a Volkswagen korszakos döntése, a németek bejelentették a túlélőtervet: totálisan átszervezik a gyáraikat – így érinti Szlovákiát

A német csoport olcsóbbá akarja tenni a termelést. A Volkswagen gyárai ezért a jövőben másképp fognak együttműködni.

A Volkswagen vezetősége azt tervezi, hogy a Volkswagen, a Skoda és a Seat/Cupra márkák 22 gyárát úgynevezett termelési régiókba szervezi. A vállalat célja a márkák közötti együttműködés fokozása, a létszámleépítés csökkentése és ezáltal a termelési költségek megtakarítása – áll a német cég sajtóközleményében.

IAA - Volkswagen AG exhibition stand
Itt a Volkswagen korszakos döntése / Fotó: DPA Picture-Alliance / AFP

A HNA cikke szerint 

konkrétan öt termelési régiót hoznak létre, kettőt Észak- és Dél-Amerikában. 

Az autógyártó tervei szerint Európát három termelési csoportra osztja. 

Németország Lengyelországgal együtt a Közép-Európa termelési csoporthoz, Csehország és Szlovákia a Kelet-Európa régióhoz fog tartozni, a harmadik régió pedig Spanyolországot és Portugáliát foglalja magában.

A koncepciót a következő év januárjától vezetik be az Ibériai-félszigeten. André Kleb ezt követően veszi át az újonnan létrehozott termelési igazgatói pozíciót a régióban. Feladata a termelés megszervezése lesz a két Volkswagen gyárban Spanyolországban és Portugáliában, valamint a Seat martorelli gyárában. 

A Seatnak a továbbiakban nem lesz a termelésért felelős igazgatósági tagja.

Az új regionális termelési igazgató a Volkswagen csoport sajtóközleménye szerint „márka- és országszintű funkciókat fog ellátni, mint például a központi tervezés, a termékmenedzsment, a projekt- és bevezetésmenedzsment, valamint a logisztika”. 

Thomas Schafer, a Volkswagen márka vezetője elmondta: „Új, márkákon átívelő menedzsmentmodellünkkel még további szinergiákat és regionális költségelőnyöket fogunk kiaknázni.”

A cikk megjegyzi, hogy a csoport belső struktúrája szempontjából ez azt jelenti, hogy a márkavezetőknek le kell mondaniuk bizonyos felelősségekről egy centralizáltabb struktúra javára. 

Ez előnyökkel járhat: a centralizáció gyakran hatékonyabbá teszi a vállalati folyamatokat. A múltbeli tapasztalatok azonban azt is mutatják, hogy a csoporton belüli legjobb döntések nem mindig Wolfsburgból származnak, hanem gyakran az egyes márkák felső vezetésétől. 

Az, hogy a termelés profitál-e az új modellből, még a jövő zenéje. A lap szerint az  Ibériai-félszigeten a koncepció sikerre van ítélve, mivel kulcsfontosságú pillér a küszködő vállalat jövőbeli irányvonala szempontjából. 

A jövő évtől kezdve ott fogják gyártani azokat a megfizethetőbb elektromos városi autókat, amelyekkel a német cég előnyre kíván szert tenni az autóipari piacon. 

Ezek közé tartozik az ID. Polo, a Cupra megfelelője, a Raval, valamint az ID. Cross és a Skoda Epiq SUV-k. 

Az ID.1 várhatóan 2027-ben gördül le a portugáliai gyártósorról, amely a Volkswagen csoport állítása szerint 20 ezer euróért (7,64–7,70 millió forint) lesz elérhető.

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy elindult az Audi Q3 Sportback második generációjának gyártása. Az Audi Hungaria szakemberei a Q3 Sportbacket a legmagasabb minőségben állítják elő, a modellek több mint kilencven országba jutnak el.

Az Audi Hungaria járműgyártásában jelenleg mintegy 4000 munkatárs gyártja az Audi Q3, Q3 Sportback és Cupra Terramar modelleket.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.