Közel triplázódott a Rába vesztesége
Az árbevétel kivételével minden lényeges soron hatalmas eredményromlásról számolt be az előző év azonos időszakához mérten a Rába Holding
szerda este publikált harmadik negyedéves gyorsjelentése.

A szeptember végén lezárt periódusban a menedzsment szerint fokozódtak az ellátási zavarok, ami egyre több piaci szegmensben okozott kapacitásproblémákat és jelentősen növekvő beszerzési árakat. Mind az acél-, mind az energiapiacon hihetetlen mértékű drágulással szembesült a Rába
– tették hozzá.
Mindez párosulva a fogyasztási oldalról érkező még mindig erőteljes keresleti aktivitással jelentős inflációs nyomás alá helyezte a gazdasági környezetet. A cégvezetés a jövőbeli kilátások tekintetében sem optimista, hosszabb távon is egekbe szökő árakra számítanak.
A 11 százalékot meghaladó csoportszintű bevételbővüléshez a futómű-üzletág 41 százalékos, az alkatrész-divízió pedig 5 százalékos növekedéssel járult hozzá.
Tántorító erejű csapást szenvedett el ugyanakkor a járműgyártás, hiszen több mint 82 százalékkal, 220 millió forintra zsugorodott a forgalma,
azon belül az európai export szó szerint teljesen megsemmisült, pedig a bázisidőszakban még 930 millió forint értékben értékesített járműveket a kontinensen a holding. Igaz, hogy januárban a futómű-szegmensbe került át a jármű-üzletágból a teherautó- és buszalvázak, valamint a kapcsolódó alkatrészek gyártása.
Mindennek következtében a negyedéves EBITDA 67 százalékkal, 215 millió forintra, míg az EBITDA-ráta 7,6 százalékról 2,3 százalékra zuhant. A nettó veszteség pedig a tavalyi 267 millió forintról 665 millió forintra hízott.


