Emeli idei EBITDA-előrejelzését a Ferrari, miután jól sikerült a harmadik negyedéve 

– közölte a társaság kedden.

Az egész éves korrigált, kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredményt 1,52 milliárd euróra várják, míg eddig csupán 1,45-1,50 milliárd euróra számítottak. A kiigazított EBITDA ugyanis a harmadik negyedévben 12 százalékkal, 371 millió euróra nőtt, némileg felülmúlva a 365 millió eurós elemzői konszenzust.

Benedetto Vigna, a sportkocsi-gyártó nemrégen kinevezett vezérigazgatója szerint 

megrendeléseik rekordszintre emelkedtek világszerte, különösen Kínában és az Egyesült Államokban.

Fotó: Shutterstock

A Ferrari árbevétele eközben 19 százalékkal, 1,05 milliárd euróra nőtt július és szeptember között. Ezzel kapcsolatban azonban a vállalat óvatosabbá vált, hiszen a korábbi 4,3 milliárd euró körüli előrejelzést most már csak „4,3 milliárd euróra vagy annál alacsonyabbra” teszik.

A Ferrari Milánóban jegyzett részvényei kora délutánig 1,7 százalékkal, 205 euróra gyengültek.

A maranelloi autógyártó egyik legnagyobb híve az elemzőházak közül egyébként a Morgan Stanley, amely 265 dollárban állapította meg a cég részvényeinek célárát, és vételre ajánlja a papírokat.

Az amerikai bank szerint a Ferrari-részvények jelenlegi kurzusa ugyanis nem tükrözi azt a célkitűzést, hogy

a vállalat 2022 és 2030 között 13 milliárd dollárt kíván beruházásokra fordítani. 

Ennek több mint a felét pedig az akkumulátoros járművek fejlesztésére szánják, ami komoly elkötelezettséget jelent.

Emellett az olasz luxusautó műszaki kvalitásaira, presztízsére és dizájnjára tekintettel – véli a Morgan Stanley – 2040-re a Ferrari az elektromos autók piacának egyik legjelentősebb szereplőjévé alakulhat.

Garázscégként indult, keddtől a Bugattival gyárt autókat a Rimac

Megkezdi a működését a Bugatti-Rimac vegyesvállalat, a Volkswagen leányvállalata, a Porsche keddi bejelentése alapján. Az elektromos sportkocsikat gyártó horvát cég, a Rimac és a Porsche az idén nyáron állapodott meg arról, hogy a Bugatti márka és a Rimac részvételével vegyesválallatot hoznak létre. A cég 55 százaléka a Rimac, 45 százaléka a Porsche tulajdonában van.