BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Amerikai csata az elektromos pickup-piacon

Amerikában mindenki elektromos kisteherautót akar gyártani, a szegmensben a gyorsan ébredő Ford tarolhat.

A héten Las-Vegasban zajló szórakoztatóelektronikai vásáron, a CES-en főszerepet kap a mobilitás és vele a villanyautók is. Különösen a kisteherautóknál sűrűsödik a mezőny. Mary Barra, a General Motors (GM) elnök-vezérigazgatója magyar idő szerint szerda este mutatja be a Chevrolet Silverado elektronizált pickup változatát, amelynek sorozatgyártását 2023-ban kezdik meg. Érdekesség, hogy a piacot teljesen hidegen hagyta, hogy a GM kilenc évtized után átadta piacvezető helyét Amerikában a Toyotának: a tavalyi adatok szerint a detroitiak 2,218, a japánok 2,332 millió járművet értékesítettek a világ második legnagyobb autópiacán. Barra nem is bánkódott emiatt, arra hívta fel a figyelmet, hogy náluk a darabszám helyett a profitabilitás a vezérmotívum. 

Fotó: Michael M. Santiago

A Nasdaqon tavaly debütált Rivian is erős kihívója lehet a Ford-GM-Tesla triónak 

A GM az utóbbi két kereskedési napon 12 százalékot tapasztott a tavalyi 41 százalékos árfolyam-erősödéséhez, míg a Ford kurzusán a legnagyobb darabszámban fogyó F-150-es pickup villamosított változata, a Lightning felől érkező pozitív hírek 17 százalékot dobtak az utóbbi két napban. Tavaly a Ford-árfolyam 136 százalékkal ralizott, köszönhetően annak, hogy a tavaly májusban bemutatott Lightning immár nem ígéret, megrendeléseik már elérték a 200 ezer darabot és itt le is állították az előjegyzések felvételét. A hangulatot fokozta a Ford bejelentése, miszerint az e-pickup gyártókapacitását megduplázzák, 150 ezresre bővítik. 

A 40 ezer dolláros alapárról induló kisteherautó sorozatgyártása még a tavasszal megkezdődik, ezzel az ősszel elstartolt Riviant követi, amelynek R1T nevű modelljével akar tarolni a piacon. Az Amazon-érdekeltségébe tartozó Rivianban egyébként 12 százaléka van a Fordnak, ám közös fejlesztéseket már nem terveznek. A Tesla futurisztikus Cybertruckjának gyártását talán az ősszel megkezdhetik. A Stellantis-csoporthoz tartozó Chrysler is a CES-hez időzítette bejelentését, miszerint a teljes modelpalettájukat elektronizálják 2028 végére és Airflow néven itt mutatják be új koncepcióautóik formavilágát. Az első teljesen elektromos Chryslerre, ami egy limuzin lesz, még három évet kell várni.  

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.