A külső tényezőknél elsősorban a csiphiányra és az alkatrész ellátás anomáliáira kell gondolni. Ugyanakkor Klaus Zellmer, a VW értékesítési és marketing igazgatója szerint a pandémia és a különlegesnek számító körülmények ellenére elfogadható az eredmény, és hasonlóképpen látja ezt a rossz hírekre már jó előre felkészített piac, hiszen a Volkswagen részvénye a frankfurti tőzsdén, 0,3 százalékot még emelkedni is tudott a jelentéshez fűzött kommentárok miatt.

Fotó: Imaginechina / AFP

Zellmer elmondta, hogy az idei első félévet is alapvetően a fent említett negatív tényezők határozzák meg, azonban a VW járművei iránt továbbra is magas a – kielégítetlen – kereslet. Az viszont jó hír, hogy

a VW elektromos és hidrid hajtású modelljeinek értékesítése dinamikusan nő, részarányuk elérte a tavaly a 7,5 százalékot. Darabszámot tekintve 73 százalékos volt az előrelépés és 369 ezres az értékesített volumen.

Kiemelt piacai közül a legnagyobb visszaesés Kínát jellemezte, ott 14,8 százalékkal csökkentek a wolfsburgiak eladásai. 

Az itteni kiesést részben pótolta az erős észak-amerikai forgalom, ott 13 százalékkal adtak el több járművet. Az amerikai és a kanadai piac a németek számára amúgy is kedvezően alakult, a Daimler 0,4, a BMW viszont 19,5 százalékkal tudta növelni eladásait. Megjegyzendő, hogy a BMW a VW-vel ellentétben jobban kezelte az alkatrészhiány termelést hátráltató hatásait, ennek köszönhetően a tavalyi évet 2,21 millió darabos rekordeladással zárta. A kettejük közé szorult Daimlernél 5 százalékos volt az éves mínusz, s ezzel egyszersmind a Mercedes-Benz gyártója öt év után át kellett adja első helyét a BMW-nek a prémiummárkák globális népszerűségi és forgalmi listáján.