Kizárólag teljesen elektromos hajtású városi buszokat tervez 2030-ra értékesíteni a Daimler AG német járműipari konszern buszgyártó részlege, a Daimler Buses Európában – jelentette be Till Oberwörder, a részleg igazgatója hétfőn.

Beruházásainkat arra összpontosítjuk, hogy az évtized végére teljesen elektromos járművekre álljon át a buszgyártó részlegünk Európában – tájékoztatta az üzletág vezetője a dpa hírügynökséget egy e-mobilitási rendezvény előtt hétfőn a németországi Mannheimben.

A Daimler Buses 2018-ban mutatta be a teljesen elektromos "eCitaro" városi autóbuszt. Oberwörder elmondta, hogy elégedett a modell piaci sikerével: jelenleg több mint 600 eCitaro közlekedik Európa útjain. Nem részletezte viszont az elektromos buszok részarányát a tavaly 18,7 ezres értékesítésen belül.

Daimler Truck annual figures
Fotó: Bernd Weißbrod / DPA / AFP

Általánosságban elmondható, hogy a belső égésű motorokhoz képest még mindig alacsony az elektromos meghajtású buszok aránya. A Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége szerint a németországi utakon tavaly ősszel közlekedő 35 ezer buszból 1200 volt elektromos hajtású.

Oberwörder hangsúlyozta, hogy a közlekedési átálláshoz nem elég elektromos buszokat gyártani, hanem meg kell teremteni az üzemeltetésükhöz szükséges infrastruktúrát is. Át kell alakítani az autóbusz depókat, fel kell szerelni töltési berendezésekkel és a javítóműhelyeket is az elektromos járművek kiszolgálásra kell átalakítani – mondta. A Daimler Buses ezért nem csak magát a járművet kínálja, hanem az üzemeltetéséhez szükséges teljes csomagot is, egy "E-rendszert".

A Daimler mindazonáltal továbbra is foglakozik a hagyományos belső égésű motorral hajtott járművek továbbfejlesztésével, beleértve a buszokat is. Oberwörder szerint az elektromos mobilitás terén a városi buszok rendelkeznek a legnagyobb növekedési potenciállal.