Visszatér a rendszerszintű üzemanyagköltség-fedezeti politikához a Wizz Air – jelentette be a diszkont légitársaság csütörtökön.

201906 Budapest, Ferihegy Liszt Ferenc repülőtér, Wizzair, Ryanair, MGH földi kiszolgálásfoto: Vémi Zoltán/Világgazdaság
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

Mint ismert, a vállalat a vírusválság első szakaszában versenytársaihoz hasonlóan elszenvedett súlyos pénzügyi veszteségek miatt hagyott fel az üzemanyag beszerzési ár fedezésével, hiszen akkor nagyot esett a kerozin jegyzése. A Wizz legfontosabb versenytársai azonban továbbra is fedezték vásárlásaikat, bár a pandémia előtti időszakhoz képest alacsonyabb fedezeti szinteken.

A menedzsment most a nyersanyagárak tartós és folyamatos ingadozására tekintettel döntött a fedezeti politika visszaállítása mellett, amivel politikáját egyszersmind versenytársaiéhoz is igazítja. Jövő év második felében kezdődik az újabb fedezeti ügyletek kötése, 2024-től pedig már közelebbről követik a szektortársak fedezeti ügyleteit.

A légitársaságot követő Concorde több elemzésben is felhívta a figyelmet korábban, hogy a Wizz a Ryanairhez vagy az Easyjethez képest versenyhátrányba kerülhet az üzemanyagköltség hedzselése híján.

A cég részvényei Londonban közel 5 százalékkal 19 font alá gyengültek csütörtök délelőtt.