Az elmúlt két hónap hatalmas árfolyamzuhanására is tekintettel semlegesről újra vételre minősítette a Wizz Air részvényeit pénteken a Concorde. Bukta Gábor részvényelemző ugyanakkor a papírok célárát 33 fontról 30-ra szállította le, ami még mindig 70 százalék körüli felértékelődési potenciált jelent a csütörtöki 17,54 fontos londoni záróárhoz mérten.

Travellers departure Wizzair flight from London Luton Airport as Coronavirus restrictions ease for fully vaccined people in London, United Kingdom on August 17, 2021. (Photo by Dominika Zarzycka/NurPhoto) (Photo by Dominika Zarzycka / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: DOMINIKA ZARZYCKA / AFP

Az elemző április 29-én minősítette le vételről semlegesre a Wizz Air részvényeit, ám azóta a kurzus több mint 40 százalékot esett. Emiatt viszont a Wizz értékelése a rövid távú kockázatok ellenére is rendkívül olcsóvá vált. Bár  az európai légitársaságok közeljövője kihívásokkal teli, Bukta Gábor szerint a Wizz hosszú távú kilátásai változatlanok maradtak.

A hazai diszkont szolgáltatót rövidebb távon azonban számos kedvezőtlen tényező befolyásolja, pl. háború Ukrajnában, emelkedő üzemanyagárak, nem hatékony olajfedezetek a versenytársakkal szemben, gyenge kelet-közép-európai devizaárfolyamok és erős dollár, növekvő többlet nyereségadó Magyarországon, valamint a szektort sújtó munkaerőhiány.

Ezenkívül a cégnek hamarosan friss likviditást kell szereznie. Ebből adódóan akár még tőkeemelésre is sor kerülhet, jóllehet a menedzsment ezt el akarja kerülni. Ahogy a Concorde elemzése márciusban is kiemelte, a piac ugyanakkor a legrosszabb forgatókönyvet kezdte el árazni.

Bukta Gábor mindazonáltal a piaci konszolidáció felgyorsítását várja az ágazatban, mivel ha a jelenlegi körülmények ősszel is fennmaradnának, fenntarthatatlanná válna a széttagolt európai légiközlekedés. Ráadásul amennyiben az üzemanyag-fedezetek kimerülnek a riválisoknál, a Wizz ismét jó pozícióba kerülhet, és fiatal flottájának köszönhetően tovább növelheti versenyelőnyét.

Emellett az elemző arra is számít, hogy véget vetnek a nemzeti légitársaságok állami finanszírozásának Európában. Egy ilyen fordulat esetén pedig végre érvényesülhet a Wizz stratégiája. A Concorde amúgy úgy becsüli, hogy jelenleg a Wizz Air részvényeivel a valaha volt legalacsonyabb értékeltség közelében, 4,7-szeres P/E (árfolyam/nettó profit) szorzón, valamint 3,8-szoros EV/EBITDA (vállalati érték/EBITDA) szorzón kereskednek.

A nagy európai légitársaságok közül egyébként idén egyedül a Wizz és a Ryanair tud több helyet kínálni, mint 2019-ben. Míg a Wizz Air jelenleg kb. 20 százalékkal több járatot üzemeltet 2019-hez képest, a Ryanair ezalatt 12-13 százalékkal nőtt. Velük ellentétben a hagyományos társaságok (a British Airwayst üzemeltető IAG, a Lufthansa és az Air France-KLM), sőt az EasyJet is bőven elmarad a koronavírus előtti szinttől, míg a Turkish Airlines nagyjából hasonló kapacitáson üzemelteti flottáját.

A Bloomberg konszenzus szerint pedig a Ryanair minden bizonnyal nyereséges lesz idén, míg az EasyJet és a Lufthansa nullszaldó körül zárhat. Ezzel ellentétben a Wizz Air, az IAG és az AF-KLM újabb veszteséges évről számolhat majd be.

Pénteken napközben erőteljesen, nagyjából 5 százalékkal drágultak a Wizz részvényei Londonban, délután négy körül 18,4 font magasságában jártak.