A Prada Hongkong után hazai földön, Olaszországban is bevezeti részvényeit a tőzsdére – tudta meg a Bloomberg. A másodlagos részvénykibocsátásból egymilliárd dollárt szeretne bevonni a divatház, amely azzal magyarázza a lépést, hogy földrajzilag is szélesíteni akarja befektetői bázisát. 

Prada shop is seen inside Galleria Vittorio Emanuele II in Milan, Italy on October 6, 2021.  (Photo by Beata Zawrzel/NurPhoto) (Photo by Beata Zawrzel / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: Beata Zawrzel / NurPhoto via AFP

A divatcégben Miuccia Prada társ-vezérigazgató és férje, Patrizio Bertelli olasz üzletember 80 százalékos részesedéssel rendelkezik, ebből azonban piaci hírek szerint nem nagyon akarnak eladni.

A luxusruházati cikkeket, kiegészítőket és illatszereket gyártó milánói székhelyű vállalat a részvénykibocsátás technikai lebonyolítására felkérte a Goldman Sachs befektetési bankot. Magát a kibocsátást a jövő évre tervezik a divat európai központjának is tekinthető Milánóban.

A Prada nagy feltűnést – és megrökönyödést – keltett 2011-ben azzal, hogy 

részvényeit elsőként a hongkongi tőzsdére vezette be, ahol 20 százalékos pakettjét szétkapkodták a befektetők, 2,1 milliárd amerikai dolláros bevételhez juttatva a társaságot. 

Pedig a Prada csak azokat a külföldi luxusipari cégeket követte, amelyek a kínai fogyasztás fellendülésére és a fizetőképes vásárlóerőt képviselő középosztály megerősödésére alapozva vetették meg lábukat a távol-keleti országban. 

Nem mondható, hogy jól járt az, aki a 2011-es startnál betárazott a papírokból, és betette őket az asztalfiókba, hiszen a 11 év leforgása alatt alig 10 százalékot kapott magára az árfolyam. A Prada a jelenlegi kurzus alapján 14,8 milliárd amerikai dolláros piaci értéket képvisel. 

 

Az európai részvénypiacot az idén nem rohamozták meg a tőzsdére kívánkozó cégek, úgyhogy minden jelentkezőt meg kell becsülni. A vágtató a kamatemelések és a recessziós félelmek közepette a tőzsdei szereplés kockázatait vállalók sorából is kiemelkedik az ősszel Frankfurtban debütáló Porsche AG, a német luxussportautó-gyártó piaci értéke valahol 60 és 100 milliárd euró között lehet, IPO-jának részleteit augusztus végén ismerhetjük meg.