A Sony a kihívást jelentő gazdasági körülményekre hivatkozva megemeli a PlayStation 5 árát a világ szinte összes piacán, egyedül az Egyesült Államokban nem – írja az Engadget. Jim Ryan vezérigazgató szerint a japán vállalatnak a magas a globális gazdasági helyzet és az árfolyam-ingadozások miatt kellett meghoznia a nehéz döntést.

Couple,At,Home,Playing,Playstation,5,At,Home.,Moscow,-
Fotó: Shutterstock

A Sony Kanadában, Mexikóban, Európában, az Egyesült Királyságban, a Közel-Keleten, Afrikában, Latin-Amerikában, Kínában, Japánban és Ausztráliában emeli a konzol ajánlott fogyasztói árát. Viszont az Amerikai Egyesült Államok egyelőre megússza a drágulást.

Az új árak azonnal hatályba lépnek, Japán kivételével. Az öreg kontinensen a lemezmeghajtóval ellátott hagyományos kiadás 50 euróval kerül majd többe a megjelenési árnál, így új ára 550 euró lett. A digitális változatért 450 eurót kérnek, az Egyesült Királyságban pedig 30 fonttal lett drágább mindkét verzió.

Jim Ryan ismét ígéretet tett arra, hogy a Sony igyekszik felpörgetni a PS5 gyártását, mivel a cégnek gondot okoz a rengeteg megrendelés teljesítése. A vállalat már májusban közölte, hogy felgyorsítja a konzol gyártását, ám az erős kereslet teljes kielégítése még egy évig gondot okozhat a távol-keleti cégnek.

A konzolok Japánban is több mint 10 ezer jennel lesznek drágábbak, ami több szempontból is érdekes. Ugyanis a felkelő nap országában a gyengébb jen miatt minden elektronikai termék ára nőtt az elmúlt hónapokban, csak egy kivétel akadt: a konzolok.

A Sony, a Nintendo és a Microsoft is ragaszkodott ahhoz, hogy a dollárt a 100 jenes árfolyamon váltsák át, miközben a devizapiacon egy dollár 136 jenbe kerül, ennek köszönhetően a konzolok 100 dollárral olcsóbbak a szigetországban, mint a világ más részein.

Ezt kihasználva élelmes japánok Japánban megvásárolták a nyomott árú konzolt, majd máshol értékesítették. Azonban ennek a gyakorlatnak most véget vet a Sony, de az új árak a távol-keleti országban csak szeptember 15-én lépnek életbe.

Ahogy arról portálunk beszámolt, a Sony kevesebb PlayStationt adott el, de profitja így is 3 százalékkal nőtt az utolsó negyedévben, mert streamingszolgáltatásai és az általa gyártott filmek szépen termeltek.