A Jaguar Land Rover (JLR) nagykereskedelmi értékesítései – a kínai eladásokat nem számolva – 4 százalékkal, 75 307 darabra nőttek a cég szeptember végén lezárt második üzleti negyedévében – jelentette be a tulajdonos indiai Tata Motors. Ez a szám ugyanakkor a bővülés dacára messze elmaradt a társaság augusztusban közölt 90 ezer darabos saját várakozásától. A kínai értékesítésről a vállalat nem közöl számokat, lévén ott egy vegyesvállalat felel az üzletmenetért.

Layoffs Arrive In Brexit Britain, And Auto Workers Are Up First
Fotó: Matthew Lloyd / Bloomberg via Getty Images

Egy friss prognózishoz képest kimutatott több mint 16 százalékos eltérés okkal verte ki a biztosítékot a részvényeseknél, akik a tulajdonos Tata Motorson verték el a port, 5 százalékos lejtőre küldve hétfőn a részvényárfolyamot.

Még az sem hangolta jobb kedvre a befektetőket, hogy az elektromos változatban is kapható új Range Rover és Range Rover Sport modellek nagykereskedelmi eladása az első negyedévi 5790 darabról 13 537 darabra ugrott.

Sőt, szeptember 30-ra a teljes rendelésállomány három hónap alatt ötezer autóval re 205 ezerre emelkedett. 

Ráadásul az 50 millió forint körüli áron vesztegetett új Range Rover és Range Rover Sport, valamint a – szintén villanyautóként is elérhető – Defender modellek iránti kereslet továbbra is bivalyerős, a 205 ezer megrendelésből több mint 145 ezer ezekre futott be. 

A menedzsment szerint a luxusautógyártó egyik félvezető-beszállítója a ludas az elmaradásban, mivel egy nehezen helyettesíthető speciális csipből jóval kevesebbet szállított a megrendelt mennyiséghez képest.

Hozzátették azonban, van ok a bizakodásra, hiszen a beszállítókkal kötött új megállapodások a pénzügyi év második felében növekvő eladási számokat eredményeznek majd. Emellett az elmaradt forgalom negatív hatását drágább, azaz magasabb nyereségtartalmú autóik fokozott marketingjével, illetve értékesítésével tompították.

Az elemzők szemében ugyanakkor a cégvezetés kincstári optimizmusa édeskevésnek bizonyult.

Egyértelműbb és tényszerűbb információkra lenne szükségünk a JLR várható termelésével kapcsolatban

– írta Amyn Pirani, a JPMorgan elemzője befektetőknek szóló jegyzetében, miközben felülsúlyozásról semlegesre rontotta le a Tatára kiadott ajánlását, a vállalat célárát 525 rúpiáról 455 rúpiára (1 rúpia = 5,35 forint) csökkentve.

a Tata Motors árfolyama
 

A Morgan Stanley is több mint 11 százalékkal rontott a Tata-papírok célárán, ráadásul 6,2 rúpiás részvényenkénti veszteséget (EPS) prognosztizált a jövő márciussal záruló 2023-as pénzügyi évre, szemben korábbi előrejelzésével, amelyben még 21,5 rúpiás részvényenkénti nyereséggel számolt.

A következő üzleti évben a JLR járművek iránti kereslet az iparág általános lassulása miatt nyomás alá kerül, értékesítési volumene várhatóan mintegy 22 százalékkal marad el a 2018-as pénzügyi évben szinttől

– írta Binay Singh, a Morgan Stanley elemzője.

A fentiek ellenére a Tata Motorst követő 30 elemző átlagos ajánlása vétel, a medián célár pedig 530 rúpia a Refinitiv szerint, azaz még bőven a hétfőn 395 rúpia körül mozgó árfolyama fölött maradt.

A Range Rover beszállítója lett a magyar kkv

A Mono-Ipolyfabric komoly beruházást hajtott végre a gyártás érdekében.