Az autóipar csipbeszerzései a jövő év végéig feszítettek maradhatnak – mondta a Le Parisien című francia napilapnak vasárnap Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója. 

Carlos Tavares speaks to reporters during a meeting with trade unions in Turin, Italy, on March 31, 2022. In recent days the Chief Executive Officer of Stellantis, Carlos Tavares had also met with representatives of the political world on the future of the historic plant in Mirafiori and of the other Piedmontese plants.
Fotó:  Mauro Ujetto / AFP

A következő évtől, tehát 2024-től aztán egy kicsit enyhülhet a helyzet, mivel a félvezetőgyártók is érdekeltek az új üzletekben, különösen, mivel emelik is az árakat

– tette hozzá a Fiat és a Peugeot egyesülésével létrejött olasz–francia autógyártó első embere.

Az elmúlt néhány évben a világjárvány hatására visszaeső csipkínálat miatt a globális autógyártók több millió autóval kevesebbet állítottak elő előzetes terveikhez képest. 

Az utóbbi időben a szűk keresztmetszet ugyan enyhülni kezdett, ám a probléma állandósuló új költségeket okoz a gyártóknak.

Franciaországban például az akadozó alkatrészellátás továbbra is korlátozza az újautó-értékesítéseket. Noha az új gépkocsik regisztrációja 5 százalékkal nőtt a múlt hónapban a szombaton közzétett ágazati adatok szerint, ugyanakkor az év eleje óta közel 12 százalékkal zsugorodott.

Fitch: válságtűrő üzemmódba kapcsol az európai autóipar

Nincs könnyű helyzetben az európai autóipar: a Fitch Ratings hitelminősítő friss elemzése szerint a szektor leghamarabb 2024-ben érheti el a pandémiát megelőző év, azaz 2019 teljesítményét.