A hazai eMAG tulajdonosaként is ismert dél-afrikai Naspers működési vesztesége a 2023-as üzleti év első felében az előző esztendő azonos időszakában elért 436 millió dollárról, 311 millióra mérséklődött – közölte a befektető holding szerdán.

In this photo illustration, the Naspers Limited logo is seen
Fotó: Shutterstock

Eközben a társaság folytatódó tevékenységekből származó bevétele 14 százalékkal, 3,73 milliárd dollárra emelkedett, elsősorban a csoport e-kereskedelmi üzletágában elért 32 százalékos növekedés következtében.

A nettó nyereség 15,8 milliárd dollárról, 2,47 milliárdra zuhant, ám ez nagyrészt arra vezethető vissza, hogy a bázisidőszak alatt több mint 12 milliárdos extranyereséget ért el a cég érdekeltségeinek átruházásán.

A menedzsment szerint a holding már túl van a nehezén, és likvid forrásainak köszönhetően gond nélkül átvészelheti az előtte álló, kihívásokkal teli időszakot.

2021.11.15.  EMAG központi raktár, Üllő(EMAG által jóváhagyott képek
Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

A gyorsjelentés kitér a kelet-közép-európai régióban működő online kereskedelmi hálózat, azaz az eMAG eredményeire is. A forgalmazott bruttó áruérték – a periódus alatt az Extreme Digital beolvasztása miatt teljesen átszervezett magyar részleget figyelmen kívül hagyva – a háború okozta nehézségek dacára helyi valutákban számítva nagyjából szinten maradt.

Bár a teljes mutató 16 százalékkal csökkent, a harmadik felekkel kötött ügyletek bruttó áruértéke 15 százalékkal nőtt.

 

Az eMAG bevételei 17 százalékkal, 852 millió dollárra estek, a működési vesztesége pedig a 7 millió dolláros bázishoz képest 33 milliót tett ki. A Magyarországon felmerült egyszeri költségek mellett a Tazz, a Freshful és a Sameday kereskedelmi alkalmazás fejlesztésére fordított beruházások vitték a pénzt.

A Tazz ételkiszállító üzletág üde színfoltot jelentett a cégen belül, hiszen a forgalmazott bruttó áruértéke 59 százalékkal nőtt, sőt Romániában sikeresen terjeszkedett az online élelmiszer-kereskedő Freshful divízió is, amely szeptember végén Bukarestben és környékén már 54 ezer vevőt ért el.

 

Milyen válság? – tízmilliárdot költöttek a magyarok egy nap alatt

Apple MacBook 1,6 millióért, OLED-tévék egymillióért, majdnem négyszázezer terméket vásároltak a Black Fridayen.