Amerikában elstartolt a reklámokkal érkező, de olcsóbb előfizetési csomag a Disney+-on, ezzel egy időben árat is emelt a cég. Az Egyesült Államokban eddig a normál, tehát reklámoktól mentes verzióért 7,99 dollárt kellett fizetni, ennyi pénzért ezek után csupán a reklámokkal teleszórt csomagot élvezhetik majd a felhasználók. 

Exclusive 100-Minute Sneak Peek Of The Beatles: Get Back, disney,
Bob Iger vezérigazgató visszatérésével új fejezet kezdődik a bukdácsoló Walt Disney-nél.
Fotó: Charley Gallay / Getty Images

Aki pedig továbbra is a zavartalan tévézés élményét keresi, kénytelen lesz az új, 10,99 dolláros havidíjat kipengetni.

Az áremeléssel és a reklámok behozásával együtt a cég a csomagokat is átnevezte: az olcsóbb verzió Basic, míg a drágább Premium néven fut ezután.

Azt egyelőre nem tudni, hogy itthon mikor kerülhet sor az új csomagok bevezetésére, annyi viszont biztos, hogy jelenleg még forintban jelentősen kedvezőbben tudunk hozzájutni a szolgáltató könyvtárához, mint az amerikaiak: itthon a havidíj 2490 forint, ez a jelenlegi árfolyamon 6,3 dollárnak felel meg.

A reklámokra azért van szükség, hogy a cégek a számukra létfontosságú áremelés mellett is elérhető árú alternatívával tudjanak szolgálni azoknak a felhasználóiknak is, akik nem engedhetik meg maguknak a magasabb előfizetési díjakat – mondta Kevin Krim, az EDO reklámhatékonyság-mérő cég vezérigazgatója. A szakember hozzátette:

A Disney+ a legdinamikusabban növekvő streamingplatform jelenleg, így a reklámokkal érkező verzió hatalmas lépést jelenthet számukra a nyereségesség felé.

Ami a Disney számára kritikus fontosságú lenne, mégpedig minél előbb. A médiaóriás ugyanis egy 4 milliárd dolláros veszteséget hozó pénzügyi éven van túl, ennek jelentős részét a streamingszolgáltatásaik hozták össze. A negatív eredményt a befektetők sem nézték jó szemmel: a Disney részvényei 40 százalékot zuhantak az év eleje óta.

A Walt Disney árfolyama
 

Bob Iger, a cégóriás régi-új vezetője a héten egy az alkalmazottaknak szóló beszédében elmondta: a Walt Disney elsődleges célja jelenleg a profitabilitás megteremtése, emiatt a közeljövőben fenntartják az érvényben lévő munkaerő-felvételi stopot, amelyet még megbukott elődje, Bob Chapek vezetett be. 

A Disney+ közvetlen riválisa, a Netflix társ-vezérigazgatója hozzátette:

a reklámok streamingen belüli fokozatos elterjedésével elképzelhető, hogy a jövőben különböző hirdetésekkel érkező csomagok közül is lehet majd válogatni.

A Netflix reklámos verziója egyébként havi 6,99 dollárba kerül, ami minimálisan a Disney+ Basic csomagja alatt helyezkedik el árban. A Netflix az alacsony árfekvésű csomagjában korlátozza egyebek közt a filmek és sorozatok letöltését, de a kínálat egy része sem elérhető az ezt választók számára.