A Covid-korlátozások miatt otthonaikba rekedt kínaiak szomja húzta ki a csávából a Rémy Cointreau-t a tavalyi évet záró három hónapban – derül ki a Diageo és a Pernod Ricard mögött a harmadik legnagyobb európai minőségi töményszesz-gyártónak számító francia társaság beszámolójából. A szorgosan hörpölgető kínaiak mellett a készletfelhalmozás is a Rémy Cointreau kezére játszott, a január 22-én kezdődött holdújévre készülve a kereskedők extra mennyiségű italt táraztak be.

Fotó: Shutterstock
A Rémy Cointreau eladásainak 25 százalékáért „felelős” kínaiakkal szemben a másik kiemelt piacot, az Egyesült Államokat mintha az absztinencia előretörése jellemezte volna, ott a fogyasztás csökkent – vagy más gyártók termékeire tevődött át. A Rémy Cointreau kiemelt haszonkulccsal értékesíthető konyakjai – Rémy Martin, St-Rémy, Louis XIII – iránt 11 százalékkal csökkent az amerikai kereslet, de ezen nem keseregnek a franciák, inkább annak örülnek, hogy
a pandémiát megelőző időszakhoz képest még mindig 43 százalékkal volt magasabb a konyakfogyasztás a tengerentúlon.
Van tehát miből engedni. De ez nem áll a franciák szándékában, ezért az amerikaifutball-liga (NFL) februári döntőjére, a Superbowlra hatalmas reklámkampánnyal készülnek. Európában enyhén csökkentek a negyedéves eladások, itt a Benelux-államok mutattak kiemelkedő teljesítményt, míg az Egyesült Királyságban stagnált a forgalom.
A kínai és az amerikai, azaz a két egymást nagyjából kiegyenlítő hatás ellenére az egy évvel korábbihoz képest 6 százalékkal csökkent a Rémy Cointreau összbevétele, elérve a 437,6 millió eurót. A csoport azonban még így is túlteljesítette a Refinitiv 433,3 millió euróról szóló elemzői konszenzusát.

Fotó: Shutterstock
A cégvezetés megerősítette a március végével záruló üzleti évére vonatkozó kilátásait, megjegyezve, hogy
két kiválóan sikerült év után már a normalizálódás jeleit mutatta a negyedik negyedév.
Hasonlóképp nyilatkoztak tegnap az európai piacvezető Diageo vezetői is. Náluk is a pandémia dobta meg az eladásokat, s az ebből a depressziós helyzetből kikecmergő amerikaiak már ritkábban nyúlnak az ital után, vagy beérik az olcsóbb változatokkal.
A Rémy Cointreau az üzleti év első kilenc hónapjában 20,2 százalékkal növelte forgalmát, és 1,305 milliárd euróról indította januárban az évzáró negyedévet. Ebből azonban 109 millió eurót tett ki a cég számára kedvezően alakult árfolyamhatás. Ez utóbbi és az akvizíciók nélkül számított szerves növekedés viszont csak 10,1 százalékot tett ki tavaly április és december között.

A párizsi tőzsdén jegyzett Rémy Cointreau a pandémia 2020. márciusi kitörése óta megduplázta az árfolyamát, a pénteki forgalmi jelentésre viszont 2,5 százalékos eséssel reagált. Hogy mennyi a társaság profitja, azt csak a társaság április 28-án publikálandó éves jelentéséből tudhatjuk meg.