Öt és fél százalékkal robog fölfelé a Ferrari részvényárfolyama csütörtök délután, azt követően, hogy a tűzpiros versenyautóiról híres járműgyártó erős negyedéves és egész éves eredményt közölt.
A maranellói székhelyű társaság 1,21 eurós egy részvényre jutó eredményt (EPS) könyvelt el 2022 utolsó három hónapjára, öt centtel többet, mint egy éve, miközben forgalma 17 százalékkal, 1,37 milliárd euróra bővült.
A tavalyi év egésze 939 millió eurós adózott nyereséggel zárult, ez 5,09 eurós EPS-t és 13 százalékos növekedést mutat. Az összbevétel ezzel párhuzamosan 5,01 milliárd euróra kúszott fel. Ezzel mindkét soron lekörözte az elemzői konszenzust az olasz gyártó, mivel a piac 4,94 euró EPS-t és 4,98 milliárdos forgalmat prognosztizált.
Az erős eredmény még a vezetőség saját, év közben felsrófolt célkitűzését is meghaladta, ami az egy részvényre jutó nyereségnél öteurós, a forgalomnál pedig ötmilliárd eurós tételt irányzott elő.
Az összképet némileg rontja, hogy a működési haszonkulcs az utolsó negyedévben 22,6-ről 21,8 százalékra szűkült. A tavalyi árrést a méregdrága – bőven egymillió dollár feletti árazású – és limitált darabszámú Icona sorozathoz tartozó Monza SP1 és SP2 modellek javították, míg a Monza utódjának szánt Daytona SP3 típus leszállítása csak 2022 legvégén kezdődött meg.
A Ferrari még ezzel együtt is 13 221 autót értékesített 2022-ben, az éves alapon csaknem ötödével megugró darabszámmal új eladási csúcs született.
A luxusautókat gyártó vállalat 2023-ban újabb rekorddöntésre készül, a bevételeket 5,7 milliárd euróra, az egy részvényre vetített nyereséget pedig 6 és 6,2 euró közé várja a menedzsment. A haszonkulcs a tervek szerint 26 százalékra emelkedhet, a további eredményjavulás motorja az új Daytona és a hamarosan érkező Purosangue SUV modell lehet.
„A társaság jó úton halad, hogy terveinek megfelelően 2025-ben piacra dobja első teljesen elektromos meghajtású modelljét” – mondta el Benedetto Vigna vezérigazgató a jelentés közzétételét követő sajtótájékoztatón.