A Facebook anyavállalata, a Meta Platforms újabb nagyszabású leépítésbe kezd: mintegy 10 ezer alkalmazottat bocsát el, további ötezer nyitott pozíciót pedig megszüntet a következő fél évben.
Búcsút kell vennünk azoktól a tehetséges és szenvedélyes kollégáinktól, akik részesei voltak a sikerünknek. Ők a küldetésünknek szentelték magukat, és én személy szerint hálás vagyok minden erőfeszítésükért
– írta keddi elbocsátó szép üzenetében Mark Zuckerberg vezérigazgató.
Az elbocsátások első hulláma ezen a héten kezdődik, és a Meta toborzó egységét érinti. A második hullám áprilisban következik, amikor is a technológiai szerepkörökre koncentrálnak. A harmadik, májusi leépítési kör az üzleti területen dolgozó munkatársak kerülnek sorra.
Fókuszban a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése
Zuckerberg korábban arról beszélt, hogy az idei év a hatékonyság jegyében telik a vállalatánál. Akkor beszámolt arról is, hogy „laposítja” a vállalat struktúráját, azaz eltávolít néhány középvezetői szintet, hogy felgyorsítsa a döntéshozást. Hangsúlyozta, hogy jobban kell rangsorolni a projekteket és a beruházásokat.
Amióta tavaly csökkentettük a létszámunkat, az egyik meglepő eredmény az, hogy sok minden gyorsabban ment. Visszatekintve, alábecsültem az alacsonyabb prioritású projektek közvetett költségeit
– foglalta össze Zuckerberg az első kirúgási hullám tapasztalatait. Bejegyzésében ígérte, hogy az átszervezések után feloldják az új munkavállalók felvételi tilalmát, és teljes erővel a mesterséges intelligenciára koncentrálnak.
A Meta alkalmazottainak létszáma a Covid–19-járvány idején dinamikusan megnőtt: 2020-ban, a pandémia első évében 30 százalékkal, 2021-ben pedig 23 százalékkal lettek többet a Zuckerberg-galaxisban. Az első elbocsátási hullám előtt a vállalatnak már több mint 87 ezer alkalmazottja volt. A Facebook novemberben 11 ezer embert, a teljes alkalmazotti állomány 13 százalékát bocsátotta el.
A Meta többkörös elbocsátási sorozata nem egyedülálló, az elmúlt fél évben a technológiai és kereskedelmi szektorokban több cég csökkentette a költségeit hasonló módon, a többi között a Google anyavállalata, az Alphabet, a Microsoft és az Amazon is.