A Japan Airlines 21 Boeing 737 MAX típusú repülőgépet rendelt, az üzlet listaáron 2,5 milliárd dollár értékű. Korábban világszerte repülési tilalmakkal sújtották a típust, miután 2018-ban és 2019-ben, fél éven belül két baleset is történt, s összesen 346 áldozatuk volt a repülőszerencsétlenségeknek. A repülési tilalmat az Egyesült Államokban már 2020-ban feloldották, de a kínai légteret csak tavaly októbertől kezdték megnyitni a típus előtt, s Peking a belföldi légitársaságoknak csak idén januártól, négy év után engedélyezte a 737 MAX repülők használatát. A gyártóval szembeni polgári perek egy része máig sem zárult le. 
 

Fotó: AFP

A JAL túlnyomórészt Boeing gépeket használ, s most a középtávú flottájának megújítására készül. Tavaly elsőként az All Nippon Airways rendelt újra 737 MAX gépeket. 

A japánok üzlete azért is érdekes, mert bár a Boeing történelmileg uralja a japán piacot, az Airbus az elmúlt évtizedben jelentős pozíciókat épített ki. 

A Boeing részvénye az amerikai nyitás után 2,3 százalékot esett. Az Airbus részvényét Európában enyhe pluszban jegyzik.