BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Passenger vehicles driving on the A2 motorway, polish
LUBUSZ VOIVODESHIP, POLAND - 2022/04/17: Passenger vehicles driving on the A2 motorway, polish partially tolled motorway, officially named the Motorway of Freedom. The motorway runs latitudinally through the central part of the country. It is a part of the European route E30 connecting Berlin and Moscow. (Photo by Karol Serewis/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)

Elkeseredetten tiltakoznak az Euro7 ellen a gyártók

Tovább drágítaná az autókat és csökkentené a szektor beruházásait az új környezetvédelmi norma bevezetése az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerint.

Az Európai Unió útjain közlekedő, belső égésű motorral felszerelt személygépkocsik csupán 10 százaléka felel majd meg az Euro 7 emissziós normának 2035-ben – derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) közleményéből. A kibocsátási szabályok az új belső égésű motoros személygépkocsik értékesítésére vonatkoznak az EU-ban, várhatóan 2026–2027 környékétől.

Passenger vehicles driving on the A2 motorway, polish
LUBUSZ VOIVODESHIP, POLAND - 2022/04/17: Passenger vehicles driving on the A2 motorway, polish partially tolled motorway, officially named the Motorway of Freedom. The motorway runs latitudinally through the central part of the country. It is a part of the European route E30 connecting Berlin and Moscow. (Photo by Karol Serewis/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Fotó: Getty Images

Az ACEA szerint az Euro 7 norma minimális környezetvédelmi előnyökkel jár, viszont pénzügyi nyomást gyakorolna a magas energiaköltségekkel és az inflációval küzdő európai fogyasztókra: egy jármű akár 2 ezer euróval is drágább lehetne. A szervezet közölte: az intézkedés a cégeknek is hátrányos lenne, mivel kevesebb beruházást tudnának fordítani a kibocsátásmentes technológiákba. Az ACEA arra is felhívja a figyelmet, hogy egy nemrég készült tanulmány becslése szerint az Euro 7 életbelépése a nitrogén-oxidok legfeljebb 4 százalékos mérséklődését eredményezi majd.

Korábban a Volkswagen csoporthoz tartozó Skoda közölte: ha az Euro 7 emissziós normát a jelenlegi formájában hagyják jóvá, akkor lénytelen lenne leállítani három modell – Fabia, Scala, Kamiq – gyártását, így elkerülhetetlen lenne egy üzem bezárása is. A vállalat szerint ez közvetlenül 3 ezer ember munkahelyét érintené, de a beszállítókkal együtt 10 ezer állás forogna kockán.

Az európai autóipar több mint 12 millió embernek biztosít munkahelyet, és húzóágazat az öreg kontinens jó néhány országában. Az EU évente több mint 5,7 millió gépjárművet exportál, 79,5 milliárd eurós kereskedelmi többletet eredményezve az unió számára. Az unió személygépkocsi-exportjának legkiemelkedőbb célországa az Egyesült Államok 20 százalékkal. Az USA-t az Egyesült Királyság és Kína követi.

Átlépi a bűvös határt a Németországban gyártott e-autók száma

Tavaly mintegy 885 ezer elektromos autót gyártottak Németországban, ebből 300 ezer volt plug-in hibrid. A növekvő külföldi kereslet mellett az új e-modellek kínálata, valamint a Tesla grünheidei és a Mercedes-Benz brémai üzemének növekvő termelése alapozza meg a Német Autóipari Szövetség becslését.  A Németországban gyártott elektromos személygépkocsik száma az idén egymillió fölé ugrik.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.