Jobb lett a vártnál az Alphabet negyedéves gyorsjelentése, és ennek megkoronázásaként 70 milliárd dolláros részvény-visszavásárlást jelentett be a Google anyavállalata. Kedden a tengerentúli zárás utáni kereskedésben 3,5 százalékot pattant a árfolyama, annak ellenére, hogy a Google hirdetési bevételei már a második egymást követő negyedévben csökkentek. Az Alphabet 54,5 milliárd dolláros hirdetési bevételt ért el az idei első negyedévben, ami szűk 1 százalékos visszaesést jelent. Ám a Wall Street ennél borúlátóbb volt. A vállalat negyedéves teljes árbevétele 2,6 százalékkal, 69,79 milliárd dollárra nőtt, míg az elemzők konszenzusa 68,89 milliárd volt. A nyereség 1,17 dollár lett részvényenként (EPS), míg a Wall Street 1,08 dollárt várt. 

Kiev,,Ukraine,,May,18,,2021.,In,This,Photo,Illustration,Alphabet
Kiev, Ukraine, May 18, 2021. In this photo illustration Alphabet Inc. and Google logos seen displayed on a smartphone
Fotó: Shutterstock

Látjuk a hirdetési kiadások stabilizálódásának jeleit

– mondta a Google pénzügyi igazgatója, Ruth Porat, utalva a vállalat YouTube videoplatformjára, amelynek a  hirdetési bevételei a harmadik egymást követő negyedévben csökkentek. A YouTube jellemzően nagy mennyiségű úgynevezett márkahirdetést vonz, amely gazdasági bizonytalanság idején gyorsabban zsugorodik, mint a keresési hirdetések, amelyeknek általában jól meghatározott teljesítménycéljai vannak.

Az online hirdetési piac továbbra is ingatag, 

mivel a vállalatok a marketingbüdzséjük szűkítésével reagálnak a bizonytalan gazdasági kilátásokra. A Google azonban megpróbálja beindítani a növekedést egy olyan időszakban, amikor fokozódik a verseny a mesterséges intelligencia (AI) területén, egy olyan technológiában, amely támogatja a vállalat keresési üzletágát. A Google a múlt héten egyesítette két fő AI-kutatócsoportját a Google DeepMind nevű egységben, amely a várakozásaik szerint jelentősen felgyorsítja a kutatást. A keresőóriás azt is tervezi, hogy 

társalgási AI-funkciókat ad hozzá a zászlóshajó-keresőmotorjához,

miután a rivális Microsoft hasonló lépést tett. Egyébként a szintén kedden jelentő Microsoft hasonlóan lassuló növekedést jelzett az első negyedévről.

A Google felhőalapú számítástechnikai divíziójának árbevétele 28 százalékkal, 7,5 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest az idei első negyedévben. Ez lassuló ütemű növekedés a negyedik negyedévihez viszonyítva. 

A keresőóriás, amely januárban jelentette be a vállalat történetének legnagyobb, 12 ezres elbocsátását, a közelmúltban a költségek további csökkentését fontolgatja: a kávézók nyitvatartási idejétől kezdve a vállalat belső szervereinek használatáig.