A szállásfoglalásokat értékesítő közzétette az első negyedéves pénzügyi jelentését a keddi tőzsdei kereskedés lezárulta után. A vállalat több mutatóban is rekordot döntött az első negyedévben.

Krakow,,Poland.,-,July,,2017:,Travel,Around,The,World,With
Krakow, Poland. - July, 2017: Travel around the world with Airbnb. Logo Airbnb. Home concept. Big house. Man hand.
Versenytársai és a fogyasztók szorosabb költségvetése miatt szorult helyzetbe kerülhet az Airbnb.
Fotó: Shutterstock

A cég bevételei 20 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, ami az eddigi legnagyobb az év ezen időszakában. Az 1,82 milliárd dollár megfelel a Bloomberg 1,79 milliárdos elemzői várakozásának. Az EBITDA korrigált eredménye 262 millió dollárral magasabb a Wall Street becslésénél, ami szintén csúcseredmény. Az egy részvényre jutó nyereség 18 cent volt, ami szintúgy meghaladta az elemzők 17 centes várakozását. A lefoglalt vendégéjszakák és egyéb szolgáltatások 121,1 millió dolláros bevétele 19 százalékos növekedést jelez, viszont egymillióval elmarad a becsléstől. A foglalások napi átlagára ugyanannyi volt, mint tavaly, 168 dollár.

A vállalat a tulajdonosoknak írt levelében kifejtette, hogy a jelenlegi vendégéjszaka-állományuk körülbelül 25 százalékkal nagyobb, mint egy évvel korábban. Hangsúlyoztq három stratégiai prioritását is, amelyek a következők: legyen a felhasználóik közt a vendéglátás ugyanolyan népszerű, mint az utazás; legyenek megfizethetőbbek a bérlemények; valamint a cég világszerte növelje a jelenlétét. A szállásszolgáltató 2,5 milliárd dolláros részvény-visszavásárlást is bejelentett.

A részvényeseket tájékoztatta arról is, hogy a nyári szezont megelőzően a tavalyi év hasonló időszakához képest több marketingcélú kiadással számolnak a foglalások felpörgetésére. Az Airbnb célja a vendéglátással kapcsolatos tudatosság növelése. Közölte, hogy a versenyképesség megőrzéséért új eszközöket nyújt a vendéglátóknak, amelyekkel reálisabbá teheti az árképzéseiket.

Az átlagos ár csökkenésével számol a második negyedévre egy elemző, mivel a fogyasztók megfizethetőbb szállások felé kacsingatnak. 

A verseny igen szoros az Airbnb, a Booking.com és az Expedia közt – világított rá Nicholas Cauley, a Third Bridge szakértője a Reutersnek. A vállalat egyébként már az év elején arra számított, hogy a turisták visszatérnek az alacsonyabb árú bérleményekhez, így a hirdetéseik főként a költségtudatos fogyasztókat célozzák. 

A szállásszolgáltató 2,35 és 2,45 milliárd dollár közötti bevételre számít a június 30-ig tartó három hónapban, ami megfelel az elemzői várakozásoknak, ám figyelmeztetett, hogy a foglalások elmaradhatnak az egy évvel korábbi időszakhoz képest. 

A befektetők rögtön reagáltak: az Airbnb részvényei 15 százalékot estek a szerdai nyitás előtti kereskedésben, amit később a piac kissé korrigált.

 

A platform jövőre integrálja az OpenAI továbbfejlesztett GPT-4 chatbotját, ami a felhasználói élményben nagy változás lesz – írja a Business Insider.

A lakhatási válság miatt korlátozzák az Airbnb-t az egyik uniós országban

Portugália az országot kínzó lakhatási válság elhárítása érdekében megszünteti az úgynevezett aranyvízumot, és megtiltja, hogy újabb lakásokat használjanak az Airbnb-n vagy más szervezeten keresztül rövid távú bérbeadásra.