Meglepően erős forgalomról számolt be a Ralph Lauren az április elején lezárt negyedik negyedévre vonatkozóan, mivel a tehetősebb amerikai vásárlók a luxuskiadások általános visszafogása mellett továbbra is stabil keresletet támasztottak a divatcég termékei iránt.

LYON - ILLUSTRATION CLOTHES SHOP
Fotó: Antoine Boureau / AFP

A New York-i központú divatház forgalma bő 1 százalékkal, 1,54 milliárd dollárra emelkedett az április elején lezárt három hónapban, felülmúlva ezzel a kisebb visszaesést és az 1,47 milliárd dollárt prognosztizáló elemzői várakozásokat.

Az egyszeri tételeket kiszűrve részvényenként 90 centes nettó nyereséget könyvelt el a társaság az időszakra, amely szintén lényegesen jobb a 61 centes elemzői konszenzusnál.

Miközben sok más luxusipari cég, köztük a Louis Vuitton és a Dior márkákat birtokló LVMH vagy a Gucci-tulajdonos Kering gyengülő vásárlóerővel szembesült az Egyesült Államokban, a Ralph Lauren új szezonális kollekciójának darabjai és a Polo táskák továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek a fiatal, jómódú amerikaiak körében. A legnagyobb piacának számító észak-amerikai térségben a vártnál kisebb mértékben, mindössze 3 százalékkal esett vissza a forgalom.

A vállalat emellett a rendkívül szigorú pandémiás szabályok feloldását követően a kínai kereslet erőteljes fellendüléséből is profitált, az ottani eladások 30 százalékkal ugrottak meg. Ázsia egészében 13 százalékkal bővült a forgalom, 390 millió dollárral támogatva a csoportot.

Az idei évben alacsony, egy számjegyű bevételbővülésre számít a vállalat, az új üzleti év első három hónapjában ugyanakkor még az egy évvel ezelőtti szinten stagnálhat a forgalom. Az elemzők a most lezárt üzleti évet 5,6 százalékkal meghaladó, 6,73 milliárd dolláros bevételre számítanak az idén.

A kedvező negyedéves számokra 5,5 százalékot ugrott a részvényárfolyam a csütörtöki amerikai tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben.