A többi között a Cartier, a Dunhill, a Piaget és Montblanc luxusmárkák tulajdonosa, a Richemont árbevétele 19,95 milliárd euróra nőtt a március 31-ig tartó pénzügyi évben, ami 14 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Az üzemi nyereség éves szinten 34 százalékkal, 5,03 milliárd euróra emelkedett 25,2 százalékos árrés mellett – derül ki a vállalat jelentéséből.

Fotó: Fabrice Coffrini / AFP

Az eladások minden régióban, értékesítési csatornán és szegmensben felpörögtek, különösen az ázsiai–csendes-óceáni térségben, az Egyesült Államokban és Európában tapasztaltak erős növekedést. A Richemont vezetője, Johann Rupert szerint a járványvédelmi intézkedések feloldása után Kínában nőtt a legnagyobb mértékben az értékesítés. Az elemzők várakozását felülmúló eredményeknek köszönhetően a vállalat részvényárfolyama történelmi rekordot döntött.

A vállalatot régóta szolgáló igazgatósági tagok ütemezett utódlási tervének részeként a vállalat egy amerikai ékszeripari vezetőt, Fiona Druckenmillert nevezett ki a testületbe, míg négy másik tag lemond posztjáról. Johann Rupert elárulta, hogy nem kapott megkeresést az LVMH-tól, Európa legértékesebb tőzsdén jegyzett vállalatától a Cartier-üzletágukra vonatkozóan, és elvetette a spekulációkat egy esetleges felvásárlásról. Elemzők szerint az igazgatótanácsi átszervezés is jelzés a piacnak: a Richemont a jövőben is őrzi a függetlenségét.

Megvan az első európai vállalat, amely többet ér 500 milliárd dollárnál

A kínai eladások és az euró ereje soha nem látott magasságokba katapultálták a luxuscikkóriás LVMH-t. Ezt a történelmi eredményt kevesebb mint két héttel azután érték el, hogy az LVMH az első negyedévi eladások ugrásszerű növekedésének köszönhetően bekerült a világ tíz legértékesebb vállalata közé. A sikert – a Richemont-hoz hasonlóan – Kínának köszönhette, amely a decemberi újranyitás után az egész luxuspiacon növekedési hullámot indított el.