A francia luxuscég, a Bernard Arnault és a Louis Vuitton anyavállalata, a Dior divatházak és az amerikai Tiffany ékszerüzlet tulajdonosa, az LVMH eladásai 17 százalékkal ugrottak meg az első negyedévben. Az elemzők 8 százalékos növekedésre számítottak, a vállalat forgalma 21,04 milliárd eurót tett ki a március végével zárult három hónapban.

Le Bon Marche
Fotó: AFP

Az LVMH ellenállónak bizonyult az emelkedő inflációval és a piaci zavarokkal szemben, a mostani gyorsulás pedig elsősorban Kínának köszönhető. A zéró-Covid-politika miatt ugyanis tavaly csökkent a luxustermékek iránti igény, azonban a szigorú járványvédelmi intézkedéseket feladó távol-keleti országban kezd felpörögni a gazdaság, így a luxuscikkek is jobban fogytak az elmúlt három hónapban. Az elemzők korábban arra számítottak, hogy a második fél évtől kezd nőni a kínai fogyasztás a luxustermékek terén, de az LVMH adatai szerint ez korábban megtörtént.

Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, Peking 2020 elején zárta le a határait a pandémia miatt, előtte a kínai vásárlók a luxusholmik 70 százalékát külföldön vették meg. A járvány alatt viszont robbanásszerűen megnőtt a luxuscikkek forgalma az országban, 2019 és 2021 között elérte a 471 milliárd jüant. Emiatt egyre több cég jelent meg az ázsiai országban, azonban tavaly 9,6 százalékkal zsugorodott piac.

A világ leggazdagabb embere saját gyerekeit ülteti a legnagyobb luxusmárkák vezetői székébe

A világ leggazdagabb embere, Bernard Arnault 73 évesen vélhetően hamarosan vissza fog vonulni az üzleti világból. Jelenleg az LVMH vállalatcsoport jövőjét igyekszik kiépíteni, a vezetői székekbe pedig saját gyerekeit ülteti. A luxusvállalat második legnagyobb cége, a Dior élére most legidősebb gyermekét, Delphine Arnault-t helyezte. Ez a lépés része az LVMH felső vezetése átalakításának.